Team Surprise historiska – igen – med seger i Vinteruniversiaden, Harbin Kina

Team Surprise tog hem ännu ett guld efter en hård kamp mot de regerande världsmästarna, finska Rockettes. Team Surprise åkte två mycket bra program och med god marginal från kortprogrammet och bästa presentationspoängen i friåkningen lyckades Surprise vinna det historiska guldet med en totalpoäng på 206,92, en ny toppnotering för säsongen.

Team Surprise kommer nu att delta vid en uppvisningsgala på Universiaden och sedan spendera några dagar i Peking innan de kommer tillbaka till Sverige och börjar uppladdningen inför VM som går av stapeln i Zagreb i början av april.

Team Surprise tävlar för Landvetter konståkningsklubb. Laget tränas av Andrea Dohany (som även tränar singelåkaren Kristoffer Berntsson). Team Surprise åker till filmmusik från Mamma Mia i kortprogrammet och har ett japanskt trumtema till friåkningsprogrammet. Surprise kommer att delta härnäst vid teamåknings VM i Zagreb 3-4 april.

För ytterligare information kontakta:

• Anna Nylén, Ordförande i Elitkommittén för Team och Isdans
  • Telefon: +46 730 27 45 46 nylen.anna@gmail.com