Viktoria Helgesson uppvisningsåker med dubbel världsmästare

Viktoria Helgesson uppvisningsåker med dubbel världsmästare

Viktoria Helgesson, Sveriges bästa kvinnliga konståkare, uppträder för första gången tillsammans med dubble världsmästaren Stéphane Lambiel, Schweiz.

Det sker i den internationella konståkningsshowen Stockholm Ice i Ericsson Globe på lördag, 2 april.

Stéphane Lambiel har under sin karriär som singelåkare underhållit åskådarna på de stora arenorna världen runt med sina fantastiska konster, och har bland annat två VM-guld och ett OS-silver på sin meritlista.

Nu ska karriären få ett nytt inslag. Åskådarna på Stockholm Ice kommer att få njuta av en världspremiär på lördag: Viktoria Helgesson, svenskt VM-hopp i Moskva om tre veckor, och Stéphane Lambiel kommer då att uppträda till ett specialkomponerat program.

Vad det innehåller och vilken musik som utvalts är väl förborgad hemlighet till på lördag.

- Det ska självklart bli jätteroligt. Han är en grym skridskoåkare och har alltid haft bra program med fantastiska stegsekvenser, säger en förväntansfull Viktoria Helgesson.

För mer information, kontakta:

- Joachim von Stedingk, presschef Stockholm Ice, 0705-56 16 04, joachim@vonstedingk.eu