Årets hetaste TV-stjärna är en hund. I alla fall på MyDOG.

Talangtävlingen The Next Lassie är tillbaka på MyDOG och årets vinst är en medverkan i andra säsongen av tittarsuccén Welcome to Sweden på TV4.

- Vi ger en lycklig hund möjligheten att briljera på bästa sändningstid, med några av landets mest populära skådisar. Allt som krävs är att den har en rejäl dos star quality, säger Tommy von Brömsen, affärsansvarig för MyDOG.

Welcome to Sweden handlar om amerikanska revisorn Bruce (Greg Poehler) som säger upp sig från sitt jobb och flyttar till Stockholm med sin svenska flickvän Emma (Josephine Bornebusch). Serien är baserad på Greg Poehlers eget liv och produceras av hans syster, Parks and Recreation-stjärnan Amy Poehler. Den har dessutom gästats av internationella storheter som Will Ferrell, Gene Simmons och Malin Åkerman. Andra säsongen spelas in våren 2015.

- Uttagningarna till The Next Lassie pågår 3-6 januari på MyDOGs största arena mellan kl. 11.30-13.00. Så det gäller verkligen att komma i tid, säger Tommy von Brömsen.

Expertjuryn i The Next Lassie består av hundcoachen och programledaren Fredrik Steen, erfarna Carina Romland (som bland annat varit hundtränare i olika TV- och filmproduktioner) och bloggaren Sandra Glansén. Årets konferencier är dessutom Bosse Carlsson.

The Next Lassie-bilder hittar du här >>

Se filmen om The Next Lassie här >>

Bild 1 från MYDOG >>

Bild 2 från MyDOG >>

MyDOG arrangeras 3-6 januari 2015 på Svenska Mässan i Göteborg. För mer information, besök www.mydog.se

Följ oss i sociala medier:
Facebook: www.mydog.se/facebook
Instagram: www.instagram.com/mydog_se
#thenextlassie

För mer information, kontakta:
Tommy von Brömsen, affärsansvarig MyDOG, Svenska Mässan, på 031-708 80 38 eller tommy.vonbromsen@svenskamassan.se

Svenska Mässan

Svenska Mässan Mässor och Möten AB är en av Nordens största och ledande arrangörer av mässor, events och konferenser med fokus på att skapa nya och bättre affärer genom personliga och gränsöverskridande möten. Mässportföljen, som är i ständig utveckling, består av ett 30-tal egna varumärken jämte uppdragsmässor i ett brett spektrum av branscher. Vår ambition är att vara våra kunders mest affärsskapande partner.

Svenska Mässan Mässor och Möten AB är ett helägt dotterbolag till Svenska Mässan Stiftelse med cirka 70 anställda och en omsättning på runt 250 Mkr. Vd är Ulrika Liss-Daniels.
Andra bolag i Svenska Mässan-koncernen är Gothia Towers AB och Bok & Bibliotek i Norden AB.

Tel: 031-708 80 00. Public Relations: 031-708 80 06. Fax: 031-708 84 60.
E-post: press@svenskamassan.se - www.svenskamassan.se