Azmat Khan till Meg

Azmat Khan till Meg

Azmat Khan, Björn Jeffery och Qichen Zhang – nu presenterar vi alla nya talare till Meg – Mediedagarna i Göteborg – den 7-8 april på Svenska Mässan i Göteborg.

Azmat Khan är en modig innovatör som kommer till Meg16 för att berätta om hur vi kan få fler röster att höras och skapa ett bättre medielandskap genom att hacka journalistiken. Hon är en visionär digital journalist och producent som under de senaste åren rapporterat från några av världens mest utsatta områden.

Seminariet "Hacking Journalism" hålls kl 11.00-11.45 torsdag 7 april, och avslutas med en frågestund under ledning av Maria Hedlund, Lindholmen Science Park.

Bland de nya talarna på Meg16 kan nämnas:
Gunilla Asker, vd Svenska Dagbladet, Charlotta Friborg, publisher Upsala Nya Tidning, Jan Gulliksen, professor KTH, Adam Cwejman, ledarskribent GP, Björn Jeffery, vd Toca Boca, Anna-Karin Lith, redaktionell chef Mittmedia, Charlotte Sundåker, tf vd Hyper Island, Lotta Tjulin Thörnqvist, commercial manager Schibsted Content Marketing Studio och Qichen Zhang, international product lead på BuzzFeed.

I det nyinsatta seminariet "Nybyggarna", fredag 8 april, kl 15.00-15.45, diskuterar Brit Stakston, vd Blank Spot, Markus Gustafsson, chefredaktör Omni, Daniel Goldberg, redaktör Di Digital, Patrik Arnesson, vd Football Addicts med moderator Kristin Heinonen hur nästa stora medietrend ser ut. En het diskussion som kommer blicka in i den nära framtiden i skärningspunkten mellan internet, nya beteenden och nyfikna konsumenter.

Alla talare och det uppdaterade programmet för Meg16

Meg16 hålls den 7–8 april på Svenska Mässan i Göteborg och arrangeras för femte gången.

Mer information om Meg finns på www.meg.se

Följ också Meg på Facebook, Twitter och Instagram.

För frågor kontakta:
Joanna Wahlsten, presskontakt Meg
Tel: 031-708 84 13, 0701-61 68 40
E-post: press@meg.se

Svenska Mässan koncernen drivs i stiftelseform och är en av norra Europas största integrerade mötesplatser med ett unikt cityläge i centrala Göteborg. Svenska Mässan har visionen att bli Europas mest attraktiva mötesplats genom att erbjuda den bästa helhetsupplevelsen. Koncernen arbetar framgångsrikt med mässor och möten, hotell, restaurang och underhållning. Varje år besöker cirka 1,8 miljoner mötesplatsen. Svenska Mässans huvuduppdrag är att främja näringslivet och årligen genererar koncernen drygt 2,6 miljarder kronor i besöksnäringseffekter till Göteborg. Läs mer på www.svenskamassan.se