Baby & Barn satsar på kända namn och äventyr för barnen

På årets Baby & Barn-mässa medverkar fler kända namn än någonsin tidigare. Anna Mannheimer, Ann Söderlund, Johanna Westman och Malin Alfvén är bara några av många intressanta personer som finns med på Baby & Barn.

Nytt för i år är att det blir fler handfasta tips och råd som förenklar vardagen för alla föräldrar. Det blir också fler aktiviteter för barnen.

Mässan arrangeras 27 februari -1 mars på Svenska Mässan i Göteborg och vänder sig i första hand till föräldrar och barn upp till sex år.

- Till årets Baby & Barn har vi utvecklat det som besökarna uppskattat och efterfrågat mest. Nämligen konkreta tips till föräldrarna. Därför är vi jätteglada över att kunna presentera så många kända och erfarna personer som verkligen bjuder på sig själva och sina erfarenheter, säger Anna Ullenby Jarnö, mässansvarig för Baby & Barn.

2008 slog mässan besökarrekord. Alla aktiviteter som riktade sig till barnen fick många pluspoäng. I år blir det ännu mer äventyr för alla barn, till exempel teater med Alfons Åberg och Mamma Mu, Törnrosa dansföreställning, bus och kul med clowner, bilbana, nallesjukhus och bio.

- Det är viktigt att mässan förenar nytta med nöje. Därför satsar vi stort på såväl vuxna som barn med matnyttig kunskap, underhållning och bra aktiviteter för alla, fortsätter Anna Ullenby Jarnö.

I årets program finns som sagt flera kända namn. Programledaren och komikern Anna Mannheimer pratar om att vara adoptivförälder och tv-profilen och krönikören Ann Söderlund ger, med humor och distans, tips om hur man får vardagslivet att gå ihop. Barnpsykolog Malin Alfven finns på plats för att lyssna och svara på föräldrars frågor, både på webbplatsen babybarn.se och på mässan.

Besökarna får också konkreta råd om det mesta som rör barn, till exempel nya rön om barnmassage, kolik och amning, matvägran, sömn och barns utveckling inom olika områden.

Det finns också alla chanser att fynda och shoppa på mässan. På Baby & Barn kommer det att finnas över 100 utställare som visar allt från praktiska tillbehör, barnvagnar och leksaker till kläder, inredning, försäkringar, fritidsaktiviteter och mycket annat.

Baby & Barn riktar sig i första hand till föräldrar och barn upp till sex år. Mässan arrangeras på Svenska Mässan i Göteborg 27 februari-1 mars.

För mer information och bilder, vänligen kontakta:

Anna Ullenby Jarnö, tel: 031-708 80 85, mobil: 0702-91 41 85,

e-post: anna.jarno@svenskamassan.se

Eller gå in på www.babybarn.se