Barnfamiljer satsar på barnen: Baby & Barn slår rekord, trots lågkonjunkturen

Årets upplaga av Baby & Barn, som arrangeras 27 februari - 1 mars på Svenska Mässan i Göteborg, slår rekord.

Mässan har fler utställare än någonsin tidigare. Utställningsytan är 22 procent större.

- Branschen är positiv och utställarna satsar. Det tyder på att barnfamiljerna prioriterar sina barn även i en lågkonjunktur, säger Anna Ullenby Jarnö, mässansvarig.

Årets Baby & Barn, som öppnar på fredag, har 116 utställare, jämfört med 106 förra året. Samtidigt har utställningsytan ökat med drygt en femtedel.

- Tendensen är klar. Mässan växer för varje år. Det är glädjande att barnen står i centrum, även när tiderna inte är de bästa, säger Anna Ullenby Jarnö.

Den positiva utvecklingen för Baby & Barn tror arrangören beror på rätt mix av program, aktiviteter och utställare som riktar sig till hela familjen, både mamma, pappa och barn.

Tidigare mässor visar att föräldrarna vill ha handfasta tips och råd. I år har Baby & Barn därför laddat med en mängd seminarier om till exempel barnmassage, matvägran, sömn, kolik, amning, kompisskap och barns utveckling inom olika områden.

På mässan kommer det att finnas många kända och intressanta personer som delar med sig av sina kunskaper. Anna Mannheimer, Ann Söderlund, Johanna Westman och Malin Alfvén är några.

För barnen finns det massor att göra. De kan till exempel se på teater med Alfons Åberg och Mamma Mu eller kicka boll med fotbollsstjärnan Niclas Alexandersson. Det blir också bus och kul med clowner, musik för de yngsta med SvenStures Poporkester och Radioapan från Sveriges Radio.

På mässan kan besökarna fynda, shoppa och bekanta sig med allt från de senaste barnvagnarna och de nyaste leksakerna till de trendigaste kläderna och bilbarnstolarna.

I år är Brio för första gången med som utställare på Baby & Barn. Det är också första gången som företaget ställer ut på en publik mässa.

- Baby & Barn har vuxit till en mycket bra mässa. Vi vill visa upp vårt utbud av bland annat barnvagnar, leksaker och skötbord. Samtidigt vill vi få kontakt med dem som köper våra produkter. Vi tror att detta är rätt tillfälle, säger Tony Quist, försäljningsansvarig för Brio Barnvagnar.

Baby & Barn riktar sig i första hand till föräldrar och barn upp till sex år. Mässan arrangeras på Svenska Mässan i Göteborg den 27 februari - 1 mars.

För mer information, vänligen kontakta:

Anna Ullenby Jarnö, mässansvarig.

Tel: 031-708 80 85, mobil: 0702-91 41 84, e-post: anna.jarno@svenskamassan.se

Eller gå in på www.babybarn.se