Bokmässan omprövar beslut

Sedan det blev känt att tidskriften Nya Tider medverkar på årets Bokmässa har Bok & Bibliotek nåtts av många och starka reaktioner. Det har lett till att beslutet att låta Alterna Media/Nya Tider ställa ut på årets mässa har omprövats.

– Vi har lyssnat på besökares, författares och partners starka reaktioner. Vi måste ta detta på allvar och backa ett steg och fråga oss om vi fattat rätt beslut. Då har vi kommit fram till att inte upplåta plats åt Alterna Media/Nya Tider på Bokmässan, säger Maria Källsson, vd Bok & Bibliotek.

För mer information, kontakta:

Joanna Wahlsten, presskontakt
031-708 84 13, jw@bokmassan.se

Bokmässan har i år yttrandefrihet i fokus, med anledning av att den svenska Tryckfrihetsförordningen firar 250 år. Bokmässan är Nordens största kulturevenemang med 100 000 besök årligen och äger rum 22–25 september 2016 på Svenska Mässan i Göteborg.

Svenska Mässan koncernen drivs i stiftelseform och är en av norra Europas största integrerade mötesplatser med ett unikt cityläge i centrala Göteborg. Svenska Mässan har visionen att bli Europas mest attraktiva mötesplats genom att erbjuda den bästa helhetsupplevelsen. Koncernen arbetar framgångsrikt med mässor och möten, hotell, restaurang och underhållning. Varje år välkomnar vi cirka 1,8 miljoner besökare till vår mötesplats. Svenska Mässans huvuduppdrag är att främja näringslivet och årligen genererar koncernen drygt 2,6 miljarder kronor i besöksnäringseffekter till Göteborg. Läs mer på www.svenskamassan.se