Få en glimt av framtiden på Träffpunkt Idrott

Få en glimt av framtiden på Träffpunkt Idrott

Träffpunkt Idrott samlar idrottens alla företrädare på olika nivåer och i år är digitaliseringens möjligheter och det skifte som sker inom idrottsvärlden på agendan. Konferensprogrammet är bredare och en tredjedel av utställare är helt nya.

Nytt för i år är ett Öppna Scenen-program med kostnadsfria seminarier och intervjuer med idrottens makthavare, bl.a. Björn Eriksson, ordförande Riksidrottsförbundet, David Lega, politiker och Annika Strandhäll, idrottsminister.

Och fler än 100 inspirerande talare står på scen i 63 aktuella seminarier. Här ges svar på frågor som; Hur får jag pengarna att räcka? Hur gör jag min anläggning tillgänglig för alla? Hur kommer framtidens behov se ut?

SBB-dagen, arrangerad av Svenska Badbranschen, är en heldag kring framtidens badanläggningar där stora och små frågor kring badhus debatteras.

Se konferensprogrammet här

Träffpunkt Idrott bidrar till att driva utvecklingen framåt inom idrott, fritid, hälsa och bad med det nyinstiftade Träffpunkt Idrottspriset. Målet med priset är att uppmärksamma alla de fantastiska innovationer som finns i Sverige och Norden idag, eftersom de kan bidra till en ökad tillgänglighet och förbättring av idrottsanläggningar. Detta i sin tur bidrar till ett friskare och mer integrerat samhälle.

Träffpunkt Idrottsprisets jury, som består av representanter från RISE (Research Institutes of Sweden) Idrottens Affärer samt ordförande i Sveriges Fritids-och Kulturchefsförening, har nu utsett fem finalister:

- Zoezi - automatisk hantering av hela verksamheten från bokning, betalning, bokföring, inpassering, närvaro, rapportering.
- Naturisbana NiceRink - ett helt nytt sätt att anlägga en naturisbana jämfört med den traditionella metoden. Enkel att anlägga, prisvärd och hållbar lösning.
- Simborgarmärket - det regnbågsfärgade Simborgarmärket har 2018 fått stå som symbol för människors lika rättigheter och värde inom Svensk Simidrott och siminlärningen.
- Sunda AB Badhusservice - reparation utav pooler under vatten. Kostnadsbesparande, tidsfrämjande och framförallt effektivt för badhusen.
- ACT Solution - Tre nya produkter samverkar i en gemensam lösning som skapar aktivt antibakteriella miljöer i 12 månader eller mer. Det unika är att tekniken skapar aktivt antibakteriella ytor. Dessutom att ytorna är aktiva över tid.

Pristagarna offentliggörs och prisutdelningen sker under festliga former under mässans andra dag, tisdagen den 6 mars 2018. Mer information om finalisterna finns här

Öppettider Träffpunkt Idrott
Måndag 5 mars kl. 11-18
Tisdag 6 mars kl. 9-17
Onsdag 7 mars kl. 9-16

Pressackreditering görs till press@svenskamassan.se

Träffpunkt Idrott är Norden största mötesplats för alla som är engagerade inom idrott, bad, fritid och folkhälsa. Medan de smartaste lösningarna presenteras på mässgolvet, diskuteras idrottens framtid i spännande konferensspår – och besökare och delegater inbjuds att delta i debatten.

LÄS MER OM TRÄFFPUNKT IDROTT

För frågor kontakta:
Monika Ölund, affärsansvarig för Träffpunkt Idrott på Svenska Mässan, tel 031-708 80 82.

Svenska Mässan koncernen drivs i stiftelseform och är en av norra Europas största integrerade mötesplatser med ett unikt cityläge i centrala Göteborg. Svenska Mässan har visionen att bli Europas mest attraktiva mötesplats genom att erbjuda den bästa helhetsupplevelsen. Koncernen arbetar framgångsrikt med mässor och möten, hotell, restaurang och underhållning. Varje år välkomnar vi cirka 1,8 miljoner besökare till vår mötesplats. Svenska Mässans huvuduppdrag är att främja näringslivet och årligen genererar koncernen drygt 2,7 miljarder kronor i besöksnäringseffekter till Göteborg. Läs mer på www.svenskamassan.se