GP blir mediepartner till GöteborgsVarvet Expo 2016

GP blir mediepartner till GöteborgsVarvet Expo 2016

I dagarna gjordes det klart att Göteborgs-Posten (GP) som är en del av Stampen Media Group går in som mediepartner till GöteborgsVarvet Expo. Tillsammans ska parterna sprida inspiration, kunskap och nyheter kring Expot för bidra till att främja sport och hälsa i regionen.

GöteborgsVarvet Expo är den nationella mötesplatsen inom sport och hälsa för hela familjen och går av stapeln 19-22 maj på Svenska Mässan i Göteborg. GöteborgsVarvet Expo är ett samarbete mellan GöteborgsVarvet och Svenska Mässan och förväntas i år locka närmare 80 000 besökare.

GP är Göteborgs största tidning som når 6 av 10 göteborgare varje dag i digitala kanaler och i print.Innehåll och fokus i GöteborgsVarvets Expo ligger helt i linje med GPs hälsosatsning och GP kommer vara en synlig aktör både innan, under och efter Expot. Bland annat kommer GP via sina kanaler bevaka arrangemanget och förse sina läsare med nyheter kring sport och hälsa för att attrahera en bredare publik.

- Utöver de 65 000 löpare, som årligen hämtar sin nummerlapp på GöteborgsVarvet Expo, kan vi nu med den nya centrala placeringen på Svenska Mässan välkomna alla med intresse inom sport och hälsa. Att GöteborgsVarvet Expo flyttar från Friidrottens Hus till Svenska Mässan ger goda möjligheter och förutsättningar att förbättra, utveckla och bredda innehållet för besökare, utställare och partners, säger Monika Ölund, affärsansvarig för GöteborgsVarvet Expo på Svenska Mässan.

Monika Ölund, affärsansvarig för GöteborgsVarvet Expo om betydelsen av samarbetet:
”För oss är det viktigt att nå ut till allmänheten i Göteborg om det nya, utvecklade konceptet av GöteborgsVarvet Expo på Svenska Mässan. I år blir Expot verkligen en del av folkfesten i samband med GöteborgsVarvet och därför är det en självklarhet för oss att ingå partnerskap med GP. Extra roligt är det att våra fokusområden sport och hälsa, helt ligger i linje med GPs uttalade strategi för samarbeten.”

Lillemor Wallenius, affärschef marknadskommunikation, på Stampen berättar om samarbetet:
”För oss är det en självklarhet att bli mediepartner till GöteborgsVarvet Expo eftersom vi redan är mediepartner till GöteborgsVarvet. Det ligger dessutom helt i linje med vår stora hälsosatsning som just nu pågår hos oss på GP. Våra läsare är enormt intresserade av allt som handlar om motion, friskvård och hälsa.”

GöteborgsVarvet Expo blir en upplevelserik mötesplats för alla sport- och hälsointresserade besökare. Inom kort kommer vi släppa fler spännande nyheter.

För första gången flyttar den stora löparfesten in på Svenska Mässan. GöteborgsVarvet Expo är satsningen som pågår i fyra dagar 19-22 maj: före, under och efter huvudloppet, som går den 21 maj. I år väntas 65 000 delta i GöteborgsVarvet, världens största halvmaraton som arrangerats av Göteborgs Friidrottsförbund sedan 1980.

GöteborgsVarvet Expo är den nationella mötesplatsen inom sport och hälsa för hela familjen. Här kommer det finnas ett brett utbud av de senaste trenderna, produkterna och aktiviteterna inom sport, träning och hälsa för alla åldrar. Mässan samlar ett 90-tal utställare av sportswear, outdoorwear, träningsprodukter, kost/energi, rehab, massage, resor, teknik, mm.

> LÄS MER GÖTEBORGSVARVET EXPO

> LÄS MER OM GP

Svenska Mässan koncernen drivs i stiftelseform och inkluderar tre verksamhetsdrivande bolag: Gothia Towers AB, Svenska Mässan Mässor och Möten AB och Bok & Bibliotek i Norden AB. Ambitionen är att bli Europas mest attraktiva mötesplats genom att erbjuda den bästa helhetsupplevelsen. Varje år besöker drygt 1,5 miljoner människor mötesplatsen. Svenska Mässans ändamål är att främja näringslivet och årligen genererar koncernen drygt 2,5 miljarder i besöksnäringseffekter till Göteborgsregionen. Koncernen har drygt 750 årsanställda. Läs mer på www.svenskamassan.se