Högsta betyg för Scanpack: “Vi ser fram emot 2018!”

Högsta betyg för Scanpack: “Vi ser fram emot 2018!”

Ökat antal besökare, fler internationella deltagare och helnöjda utställare. Så kan Scanpack 2015 sammanfattas.
- En riktigt, riktigt bra mässa! Vi fick flera högintressanta kontakter, säger Olof Ståhl, marknadsansvarig på Wemo.

13 483 fackbesökare kom till årets Scanpack, som avslutades i fredags. Det är cirka 700 fler än förra gången, 2012. En ökning med drygt fem procent.

Årets mässa var också den överlägset mest internationella hittills med utställare från 31 länder och besökargrupper från ännu fler, bl a en stor delegation från Japan.

- Det blev verklig succé! Vi är överhuvudtaget glada för den höga kvaliteten på besökarna. Utställarna vittnar genomgående om givande möten, säger Anna-Lena Friberg, affärsansvarig för Scanpack.

Årets mässa, med nettoytan 17 700 kvadratmeter, befäste Scanpacks ställning som norra Europas största förpackningsmässa. Nu blickar projektledningen framåt, mot 2018.

- Då firar Svenska Mässan 100-årsjubileum, vilket innebär att vi kommer att göra en extra stor satsning, avslöjar Anna-Lena.

Även utställarna ser fram emot 2018. Här är några intryck från mässgolvet:

Henric Ungh, sales direktor, DS Smith
” En väldigt bra mässa! I år hade vi fler besökare än vanligt i montern och vi fick en rad nya affärskontakter. Scanpack är en utmärkt mötesplats för att kommunicera vårt budskap och allt talar för att vi är med på nytt 2018.”

Olof Ståhl, marknadsansvarig, Wemo Automation
”Vi har haft ovanligt många konkreta diskussioner med potentiella kunder från bl a Tyskland, Holland, Norge och Danmark. Vi hyser gott hopp om att det ska leda till nya ordrar. Vi är oerhört nöjda och är absolut med igen 2018.”

Claes Bjäreholt, VD, Smurfit Kappa Sverige
”Vi har varit med länge, men årets mässa var en av de absolut bästa. Nu ska vi följa upp de kontakter vi fått, men spontant känns det mycket bra. När det gäller att exponera oss mot nya och gamla kunder är Scanpack svårslaget!”

Ulf Karlsson, key account manager, Peterson Packaging
”En toppenmässa! Vi har fått många nya kontakter, men också fått tillfälle att diskutera kommande och nya projekt med våra befintliga kunder. Vi ser redan fram emot nästa Scanpack 2018!”

Johan Green, VD, Green & Co
”I år satsade vi på en större monter, och det föll mycket väl ut. Investeringen är betald med råge om vi hittar en enda ny kund, som vi ska leva med i många år framöver. Och ja, det gjorde vi! Vi är definitivt med igen 2018.”

Nästa Scanpack arrangeras 23-26 oktober 2018 på Svenska Mässan i Göteborg.

-> LÄS MER OM SCANPACK

För fler frågor kontakta:
Anna-Lena Friberg, affärsansvarig för Scanpack på Svenska Mässan, tfn 031-708 80 68

Svenska Mässan är idag en av Nordens effektivaste mötesplatser. Varje år kommer drygt en miljon besökare till Svenska Mässan för att delta i ett 30-tal mässor samt 100-tals små och stora konferenser och kongresser. Svenska Mässan äger och driver också Gothia Towers, ett av Nordens största hotell, samt en av Sveriges största restaurangverksamheter med bland annat välrenommerade Upper House Dining, Heaven 23, West Coast och italienska Incontro. Från och med 2014 drivs koncernens mässverksamhet i eget dotterbolag, Svenska Mässan AB.

Svenska Mässan Stiftelse har tillsammans med dotterbolag drygt 600 anställda, en omsättning på 900 Mkr och generar årligen drygt 2,2 miljarder kronor i besöksnäringseffekter till Göteborg. VD och koncernchef är Carin Kindbom.