Hundtätt med 8 700 hundar på årets MyDOG

Hundtätt med 8 700 hundar på årets MyDOG

Nordens största hundmässa MyDOG är över och arrangörerna har summerat det till hela 8700 hundar och 35 064 besökare under mässans fyra dagar.

Under fyra dagar har över 8400 utställningshundar visats upp under Nordens största hundevenemang MyDOG på Svenska Mässan i Göteborg. Utöver det har 8700 besökande hundar kommit till mässan tillsammans med sina ägare.

– Det har varit stort tryck i år. Utöver utställningarna och tävlingarna, är det framför allt Rasklubbstorget, Hundteatern och polisens actionfyllda hunduppvisning som har lockat storpublik. Vi har välkomnat fler hundar på fler av våra restauranger och hotellrum i år, vilket har varit väldigt uppskattat. Utställningen upplevs som en bättre helhetsupplevelse och hundar slipper sitta själva på hotellrum. Årets nyhet med en Yappy Hour för hund, husse och matte på restaurang Ristoria, är en del av den satsningen som gett många positiva kommentarer! säger en nöjd mässansvarig Tommy von Brömsen.

Under mässan har besökarna kunnat prova på hundsporter som Nose Work och Agility, man har fått klappa hundar, testat på hundmassage och fått tips om vilken hundras som passar bäst om man funderar på att skaffa hund. Dessutom har det arrangerats tävlingar i Freestyle, Nose Work och Rallylydnad. Och mycket mer!

– Det är otroligt att se hur hundintresset fortsätter att vara så starkt år efter år. I år har vi haft extra stort fokus på familjen här på mässan, med hundteater, prova-på-aktiviteter, rasparad och besök av den kände hundcoachen Fredrik Steen, som har pratat om livet som hundägare. Dessutom har vi återigen kunnat kora Årets utställningshund, säger Tommy von Brömsen.

För ytterligare information, kontakta:
Tommy von Brömsen, affärsansvarig MyDOG, Svenska Mässan
tommy.vonbromsen@svenskamassan.se

För hundrelaterade frågor kontakta:
Liz-Beth Liljeqvist, ordförande Västra Kennelklubben
qliz@telia.com

MyDOG, som hölls den 3-6 januari 2019 på Svenska Mässan i Göteborg, är Nordens största hundevenemang. Här erbjuds största utbudet av hundraser, tillbehör och aktiviteter i Sverige med en internationell och en nordisk hundutställning samt mängder av andra hundevenemang. MyDOG är den bästa möjligheten för hundägare, eller hundintresserade, att möta hundar och likasinnade.

Dessutom finns det mängder av tillbehör att köpa, spännande uppvisningar att se, intressanta föredrag att lyssna till och inte minst rasklubbstorget med massor av raser och kunniga hundmänniskor. MyDOG arrangeras av Svenska Mässan och Västra Kennelklubben.