Imorgon öppnar MC-Mässan i Göteborg

Välkommen till MC-Mässan, som i år hålls i Göteborg. Denna gång satsar vi mer än någonsin på de yngre besökarna och erbjuder fritt inträde för alla som är 18 år eller yngre under torsdagen och fredagen.

- MC-mässan ska vara en fest för hela familjen där man umgås och delar upplevelser, säger mässansvarige Peter Näsman.

I aktivitetshallen kommer det pågå massor av uppvisningar och även finnas möjligheter att prova på själv. De yngre kan testa mini-trial, medan de lite äldre ungdomarna kan provköra mopeder, fyrhjulingar och motorcyklar på vår testbana.

Program för informationsträffen för utställare och media torsdag 28 januari, 2016.
Informationsträffen leds av Peter ”Äpplet” Dahlbom. Den ersätter de presskonferenser som tidigare inledde MC Mässan. Målet med informationsträffen är att alla utställare ska få en fyllig information om MC Mässan för att kunna göra en bra mässinsats.

Träffen hålls i scenområdet och kommer att innehålla tio-i-topp och några andra spännande produkter, exempelvis en Slingshot från Polaris och en snöskoter. Motorcyklarna i tio-i-topp och de andra fordonen representerar powersporttemat på ett bra sätt.
Kaffe, the och kaka serveras i samband med inspirationsträffen. Preem bjuder på kaffet i sin monter som ligger nära scenen.

- 08.30 Kaffe serveras, mingel

- 09.00 Peter ”Äpplet” Dahlbom inleder och ger ordet till Peter Näsman som delar med sig av alla fakta om årets upplaga av MC Mässan.

- 09.05 Per Johansson visar statistik för 2015. Utvecklingen är positiv så redovisningen av tio-i topp och trender är extra intressant. Dessutom en sammanfattning av den tekniska utvecklingen de senaste åren.

- 09.15 Stuntaren Elliot Gröndahl premiärvisar och kommenterar sin nya stuntfilm.

- 09.30 Mässgurun Mikael Jansson från Fairlink ger 10 goda och konkreta mässråd. En garanti för en bra MC Mässa!

- 09.50 Lazy Joe och Dirty Denniz berättar om sina konster på 100 år gamla Indian-motorcyklar och erbjuder alla att följa med till plan 2 för att få ett smakprov på allt som kommer att hända i actionhallen under mässdagarna.

- 10.00 MC Mässan 2016 öppnar!

Varmt välkommen till MC Mässan!

Per Johansson, vd
McRF

Följ oss gärna på www.facebook.com/mcmassan för de senaste nyheterna.

McRF är branschorganisation för Sveriges leverantörer av mopeder, motorcyklar och tillbehör. Vi är en samlad resurs för kunskap och information om moped- och motorcykelbranschen för medlemmar, media och andra intressenter. När du behöver veta något om mopeder och motorcyklar kan du alltid vända dig till McRF.

> LÄS MER OM MC MÄSSAN

För fler frågor gällande denna mässa, kontakta:

Peter Näsman, mässansvarig MC Mässan, tfn 070-965 56 09, e-post: peter@lifestyleevents.se

Svenska Mässan koncernen drivs i stiftelseform och inkluderar tre verksamhetsdrivande bolag: Gothia Towers AB, Svenska Mässan Mässor och Möten AB och Bok & Bibliotek i Norden AB. Ambitionen är att bli Europas mest attraktiva mötesplats genom att erbjuda den bästa helhetsupplevelsen. Varje år besöker drygt 1,5 miljoner människor mötesplatsen. Svenska Mässans ändamål är att främja näringslivet och årligen genererar koncernen drygt 2,5 miljarder i besöksnäringseffekter till Göteborgsregionen. Koncernen har drygt 750 årsanställda. Läs mer på www.svenskamassan.se