Inbjudan till pressmöte för Scanautomatic och ProcessTeknik

: 28 augusti 2014 kl 10.30-13.00

Plats: Monks, Wallingatan, Stockholm

1.Scanautomatic och ProcessTeknik på Svenska Mässan i Göteborg
Mässan visar industri/verkstadsautomation och processautomation, komponenter för hela den tillverkande industrin samt processteknisk utrustning. Presentation av mässaktiviteter och seminarieprogram
Pia Nyzell, Scanautomatic och Ann Åfeldt, ProcessTeknik

2. Branschorganisationen Svensk Automation
Branschorganisationen Svensk Automation är medarrangör till Scanautomatic och ProcessTeknik.
Lennart Uhlmann, VD Branschkansliet och Branschorganisationen Svensk Automation, berättar mer om organisationen.

3. Automation Region

Presentation av Automation Region och deras arbete.
Mikael Klintberg, Processledare Automation Region

4.
Möjligheternas Värld - ett unikt samarbete mellan skola och näringsliv för att öka intresset för industriteknik på nationell nivå. Projektet utvecklas hela tiden och i år kommer det till ett antal delar inom området Möjligheternas Värld.
Johan Bengtsson, Göteborgs Tekniska College.

5. Not for Sale Ale - CRS i praktiken.
Ett öl som tillverkas för att motverka trafficing i Rumänien.
Ulf Stenerhag, Thurne Teknik

6.
New Nordic Lab - den nya mötesplatsen för laboratoriebranschen.
Ett nytt område på årets mässa.
Ann Åfeldt, ProcessTeknik

Lunch och tid för intervjuer.

Svar till pia.nyzell@svenskamassan.se senast 21 augusti 2014
Vid anmälan meddela även ev allergier eller om ni äter vegetariskt

Kontaktuppgifter

Pia Nyzell, affärsansvarig Scanautomatic, tfn 031-708 80 83 pia.nyzell@svenskamassan.se
Ann Åfeldt, affärsansvarig ProcessTeknik, tfn 031-708 82 32 ann.afeldt@svenskamassan.se

Svenska Mässan

Svenska Mässan Mässor och Möten AB är en av Nordens största och ledande arrangörer av mässor, events och konferenser med fokus på att skapa nya och bättre affärer genom personliga och gränsöverskridande möten.

Mässportföljen består av ett 30-tal egna varumärken jämte uppdragsmässor, som riktar sig till ett brett spektrum av branscher. Portföljen är i ständig utveckling för att möta våra kunders olika behov. Med ledande kompetens, gedigen erfarenhet och stor kapacitet skapar vi arenor för goda affärsmöjligheter på vår unika anläggning i stadens hjärta. Vår ambition är att vara våra kunders mest affärsskapande partner.

Svenska Mässan Mässor och Möten AB är ett helägt dotterbolag till Svenska Mässan Stiftelse med ca 70 anställda och en omsättning på runt 230 Mkr. Vd är Ulrika Liss-Daniels.
Andra bolag i Svenska Mässan-koncernen är Gothia Towers AB och Bok & Bibliotek i Norden AB.

Tel: 031-708 80 00. Public Relations: 031-708 80 06. Fax: 031-708 84 60.
E-post: press@svenskamassan.se - www.svenskamassan.se