Mycket bra resultat för Träffpunkt Idrott

Mycket bra resultat för Träffpunkt Idrott

På Träffpunkt Idrott har det i veckan varit fullt tryck. Besökssiffran ökade totalt och konferenserna drog fler deltagare än någonsin. Både utställarna och besökare vittnar om en inspirationsfylld och givande mässa:
- Vi har sålt massor, mycket mer än förväntat, säger Jörgen Åström, Inköpschef, Izomaskin AB

Antal medverkande var totalt 4 134 personer på årets mässa, en ökning med 3 %. Monika Ölund är affärsansvarig för Träffpunkt Idrott:
- Vi är jättenöjda med att vi lyckats öka besökssiffran. Träffpunkt Idrott arrangerades för första gången på våren och vi vet av erfarenhet att det alltid är svårt att hålla besökssiffran när man byter tid på året. Dessutom är det särskilt roligt att vi haft 35 helt nya företag som utställare.

- För idrottens alla företrädare på olika nivåer är Träffpunkt Idrott en självklar mötesplats där vi samlas runt de frågor som vi delar med kommunen. En viktig plats där vi framöver kommer att engagera oss allt större i för att utveckla både mötesformer och vår gemensamma uppgift – att ge plats och utrymme för idrottens stora möjligheter i samhällsutvecklingen, säger Stefan Bergh, generalsekreterare på Riksidrottsförbundet som är partner till Träffpunkt Idrott.

Så här tyckte några av utställarna:

Anders Widing, Marknadschef, Processing – Bath and Spa Solutions AB
” Vi har fantastiskt roliga och sociala dagar! Och det ser bra ut i orderböckerna. Vi har varit med i alla år och kommer absolut nästa gång, vi har så många kunder här!”

Robert Axelsson, Projektägare, PP Arkitekter AB
” Träffpunkt Idrott är enda tillfället att träffa alla i branschen samtidigt. Vi är här för att göra långsiktiga affärer och vi har superroligt!”

Jörgen Åström, Inköpschef, Izomaskin AB
”Första dagen var fantastisk, den bästa mässdagen jag varit med om någonsin faktiskt. Vi har sålt massor, mycket mer än förväntat.”

Urban Sundin, ägare, Actor Smart Visitor System
”Något av det bästa med att ställa ut på en mässa är att få kicken att träffa kunder. En sida i kundboken betalar medverkan på mässan, efter två dagar har vi fått fem sidor i boken”

…och så här tyckte några besökare på mässgolvet:

Caroline Malmning, Falu Kommun
”Vilken inspirationsfylld dag! Vi lärde oss massa nytt på intressanta föreläsningar och fick se nya spännande produkter. Nästa investering blir en handikappslift från Malmsten. Vi kommer absolut tillbaka nästa gång!”

Therese Lans, Badmästare, Lidköpings Badhus
”För oss är det en självklarhet att komma till Träffpunkt Idrott för att få inspiration och nya idéer, och investera i nya produkter. Vi ser redan fram emot nästa Träffpunkt Idrott!”

> LÄS MER OM TRÄFFPUNKT IDROTT

För frågor kontakta:

Monika Ölund, affärsansvarig Träffpunkt Idrott, tfn 031-708 80 82,
e-post: monika.olund@svenskamassan.se

Svenska Mässan koncernen drivs i stiftelseform och är en av norra Europas största integrerade mötesplatser med ett unikt cityläge i centrala Göteborg. Svenska Mässan har visionen att bli Europas mest attraktiva mötesplats genom att erbjuda den bästa helhetsupplevelsen. Koncernen arbetar framgångsrikt med mässor och möten, hotell, restaurang och underhållning. Varje år besöker cirka 1,8 miljoner mötesplatsen. Svenska Mässans huvuduppdrag är att främja näringslivet och årligen genererar koncernen drygt 2,6 miljarder kronor i besöksnäringseffekter till Göteborg. Läs mer på www.svenskamassan.se