Nya, strålande tider för Logistik & Transport

Efter årets succémässa får Logistik & Transport nya förutsättningar inför 2011: nytt datum och rymligare lokaler.
– Det innebär att vi kan erbjuda en ännu attraktivare mötesplats 2011, säger Jan Nilsson, mässansvarig.

•• Nästa års Logistik & Transport skulle, enligt tidigare besked, äga rum 31/5–1/6. Men till följd av omdisponeringar i Svenska Mässans programplanering har tiden nu ändrats till 25–27 maj 2011.

– En avsevärd förbättring, menar Jan Nilsson.

– Med den ursprungliga tidsplaceringen skulle mässan klämts in mellan två helger, med in- och utflyttning på röda dagar. Nu kör vi istället en "vanlig" vecka, onsdag till fredag, vilket passar såväl utställare, mässbesökare och konferensdeltagare mycket bättre.

•• En annan förändring gäller lokalerna. Den gängse placeringen för Logistik & Transport har varit C-hallen på Svenska Mässan. Nu "uppgraderas" mässan till den betydligt rymligare B-hallen, där även konferensrummen placeras, i direkt anslutning till utställningen.

– Därmed hoppas vi ytterligare kunna höja mötesplatsens kvalitet, säger Jan Nilsson, som gläds åt framgången med 2010 års Logistik & Transport. Trots rådande konjunkturläge drog mässan över 5 150 besök – den bästa siffran på fyra år.

Vill du veta mer? Ring Jan Nilsson, mässansvarig för Logistik & Transport på Svenska Mässan i Göteborg, tfn 031-708 86 64. Mer information: www. logistik.to

Anna Jarnö

Presskontakt Business Manager 031-708 80 85