Nyhetsladdade seminarier på Konstruktion & Design

Informations- och kunskapsutbudet blir nu ännu större på Konstruktion & Design 2004. Utöver det ordinarie konferensprogrammet kommer också flera utställare att arrangera egna nyhetsladdade seminarier med produkter och system för konstruktörer och utvecklare av morgondagens produkter. Konstruktion & Design hålls på Svenska Mässan i Göteborg den 12-13 maj. Mässan är sedan länge den samlande mötesplatsen för leverantörer och kunder inom produktutveckling. Utställarnas särskilda seminarieprogram får följande innehåll: Autodesk presenterar hur olika produktutvecklare använder Autodesk 3Dmekaniklösning Inventor. Bland annat visar man hur trucktillverkaren Atlet AB med Inventor nått en framgångsrik produktutveckling och högre lönsamhet. Man and Machine berättar om hur Compass är PDM i verkliga livet. Compass har idag 16.000 klienter installerade I Europa. På seminariet tar man upp Strålfors som referensfall. Man and Machine håller ytterligare två seminarier på Konstruktion & Design. Där är rubrikerna "Art to Part i ett och samma system" och "Från 2D till 3D med Pro/ENGINEER Wildfire" Mentor Graphics. Snabb design och optimering av inbyggda system är ämnet för Mentor Graphics seminarium. "Embedded" system ökar prestanda och tillför nya egenskaper till produkterna. Men hur driver man komplexa projekt av den här typen snabbast och bäst? Moldflow presenterar formfyllnadssimulering. Genom simulering kan man inte bara optimera produktdesignen för tillverkningsprocessen utan även för den applikation det gäller. Technia AB demonstrerar i sitt seminarium hur ett PLM-system kan stödja en plattformsbaserad produktbeskrivning. Med modulariserade plattformsprodukter kan företagen både differentiera sina produkterbjudanden och lansera mer och mer innovativa produkter allt snabbare. Telelogic presenterar hur man stödjer den tyska bilindustrin. Deras lösningar gör att företagen kan hantera komplexa kravspecifikationer och förbättra hanteringen av hela utvecklingsprocessen för bilelektronik. Mer information om utställarseminarierna och tider finns på www.konstruktiondesign.nu Vill du veta mer? Mer information om Konstruktion & Design får du av Ann-Margret Avellan, ann-margret.avellan@swefair.se Tel. 031-708 80 00. Se också www.konstruktiondesign.nu

Magnus Matsson

Presskontakt PR & Communication Manager Svenska Mässan Gothia Towers +46 31 708 82 56

Anna Jarnö

Presskontakt Business Manager 031-708 80 85