Pressinbjudan Logistik & Transport

Pressinbjudan Logistik & Transport

LOGISTIK & TRANSPORT DEN 7-8 NOVEMBER PÅ SVENSKA MÄSSAN I GÖTEBORG

Den 7 november slår vi upp portarna till Logistik & Transport 2017 - Nordens mest affärskapande mötesplats för logistik- och transportlösningar. Fokusområden i år är e-handel, intermodala framtida transporter, intralogistik, materialhantering och digitalisering inom branschen.

2017 års Logistik & Transport fortsätter med ambitionen att vara i utvecklingens framkant och förflytta branschen framåt.

Mötesplatsen utvecklas vidare med inriktning mot digitalisering och framtidens lager- och logistiklösningar. Digitalisering och robotisering är genomgående i fokus på årets mässa och konferens samt vilka möjligheter och utmaningar dessa skapar för branschen. Ibland utställarna finns flera spännande exempel på detta såsom företaget Einride som ställer ut sin uppfinning en T-pod, en hytt och förarlös elektrisk lastbil som skall köra fram och tillbaka mellan Göteborg och Helsingborg och distribuera varor.

På mässans aktivitetsyta kommer det lyftas fler konkreta case inom logistik- och transporteffektiviseringar samt fler spår på konferensen som tar utgångspunkt i både e-handelslogistik, intermodala lösningar, intralogistik och externlogistik.

Program Öppna Scenen>

I år har även den internationella prägeln förstärkts genom fler utländska aktörer i utställningen samt fler internationella talare på konferensen. I år talar bland annat Zalando, Head of logistics, Carl-Friedrich Zu Knyphausen , futurologen och digitala filosofen Aric Dromi och den världskända professorn i City logistik Dr Julius Menge från Berlin för att nämna några. Vidare har vi en stark uppställning av beslutsfattare från den nordiska transportbranschen; VD från både Postnord, DHL, DB Schenker, Green Cargo samt Luftfartsverkets generaldirektör är representerade bland talarna. I år har konferensen 2 dedikerade spår om olika delar av e-logistik där några av de mest snabbväxande e-handelsbolagen deltar såsom Sportamore, Jollyroom och Bubbleroom .

Se konferensprogrammet här >

På mässan finns 120 utställare! Allt från de ledande truckleverantörer som visar intralogistiklösningar till utställare som visar automatiska lagerlösningar.
Se utställarlistan här >

Startups

Den 7 november finns en session med spännande startups inom logistik. Företagen kommer på plats att få möjlighet att presentera sina affärsidéer i ett så kallat Pecha Kucha-format, med 20 bilder och med 20 sekunder per bild. En expertpanel kommenterar och ställer frågor. Årets utvalda företag är:
- Luda.farm
- Pool.farm
- Loop Rocks
- Packbud

Öppettider
Tisdag 7 november kl 9-17
Onsdag 8 november kl 9-16

Pressackreditering
Ansökan om pressackreditering görs här >
Ackrediteringarna hämtas ut i informationsdisken i entrén. Under Logistik & Transport är Press Centre inte öppet.

Välkommen till Logistik & Transport på Svenska Mässan i Göteborg!

Logistik & Transport är Nordens ledande mässa och konferens för logistik- och transportbranschen och arrangeras den 16-17 november på Svenska Mässan i Göteborg. Mässan och konferensen går för 18:e gången och har blivit en självklar och ledande mötesplats i branschen.

> LÄS MER OM LOGISTIK & TRANSPORT

För frågor kontakta:

Jan Nilsson, affärsansvarig Logistik & Transport, Svenska Mässan.
Tfn 0733-57 89 11, e-post jan.nilsson@svenskamassan.se

Svenska Mässan koncernen drivs i stiftelseform och är en av norra Europas största integrerade mötesplatser med ett unikt cityläge i centrala Göteborg. Svenska Mässan har visionen att bli Europas mest attraktiva mötesplats genom att erbjuda den bästa helhetsupplevelsen. Koncernen arbetar framgångsrikt med mässor och möten, hotell, restaurang och underhållning. Varje år välkomnar vi cirka 1,8 miljoner besökare till vår mötesplats. Svenska Mässans huvuduppdrag är att främja näringslivet och årligen genererar koncernen drygt 2,7 miljarder kronor i besöksnäringseffekter till Göteborg. Läs mer på www.svenskamassan.se

Relaterat material