Pressinbjudan Logistik & Transport 8-9 november

Den 8-9 november arrangeras Logistik & Transport, Nordens ledande konferens och mässa för framtidens logistik- och transportlösningar, på Svenska Mässan i Göteborg. Konferensen gästas av bland andra Birna Ordefors, VD, Maersk Skandinavien, Lena Sellgren, chefsekonom, Business Sweden och Fredrik Hassel, Senior Advisor, SAAB.

På Logistik & Transport möts beslutsfattare från flera grenar av branschen för kompetensutveckling, erfarenhetsutbyte och inspiration.

Över 100 företag ställer ut på mässan, allt från de ledande logistikfastighetsaktörerna till representanter inom materialhantering, kommuner, hamnar, transportörer, truckar och molntjänstleverantörer. På mässgolvet återfinns även Öppna scenen, där arrangeras kostnadsfria seminarier med aktuella ämnen i fokus.

Konferens i förändringens tecken
Under konferensen på Logistik & Transport diskuteras de senaste frågorna och utmaningarna av flertalet experter och beslutsfattare från svenskt näringsliv. Konferensen går i förändringens tecken, med fyra huvudteman: global försörjning, svensk logtech, framtidens logistikfastigheter samt energin & transporterna.

Den globala försörjningen svajar, samtidigt som transport- och lagervolymerna växer explosionsartat. Branschen står också inför ett stålbad med krav på energiomställning och ökad hållbarhet, där nya affärsmodeller kommer att ersätta de gamla.

- Målet har varit att göra innehållet på konferensen relevant och aktuellt för branschen, och där måste jag säga att vi har lyckats. Logistik är superhett just nu, men branschen står samtidigt inför en stor omställning både när det gäller försörjning och hållbarhet, och det gäller att hänga med och hålla sig uppdaterad om man ska överleva, säger Hilda Hultén, fackredaktör på Dagens Logistik, som är partner till Logistik & Transport och har ansvarat för innehållet på konferensen.

Konferensen gästas av talare som bland andra Birna Ordefors, VD, Maersk Skandinavien, Lena Sellgren, chefsekonom, Business Sweden och Fredrik Hassel, Senior Advisor, SAAB.

Är du journalist och intresserad av att bevaka Logistik & Transport?
Ansök om pressackreditering här »

Plats: Svenska Mässan, Göteborg
När: 8-9 november, tis kl. 9-17, ons kl. 9-16

Jan Nilsson, affärsansvarig Logistik & Transport, Svenska Mässan
jan.nilsson@svenskamassan.se

Svenska Mässan Gothia Towers är en av Europas största integrerade mötesplatser med ett unikt cityläge i centrala Göteborg. Svenska Mässan Gothia Towers arrangerar och driver mässor, möten, hotell, restauranger, spa och en showarena. Varje år välkomnas drygt två miljoner besökare till mötesplatsen. Svenska Mässan Gothia Towers ägs av en privat, oberoende stiftelse, Svenska Mässan Stiftelse, som varje år genererar drygt 3,3 miljarder kronor i turistekonomiska effekter.

The Swedish Exhibition & Congress Centre Group is one of Europe’s largest fully integrated meeting placeswith a unique city-centre location. The Group creates and hosts exhibitions, events, hotels, restaurants, spaand a theatre – everything under one roof. Around 2 million people are annually welcomed to the meetingplace. The Swedish Exhibition & Congress Centre Group is owned by a private, independent foundation;The Swedish Exhibition & Congress Centre Foundation, that generates over 3,3 billion SEK in tourism industryrevenue yearly.

Jan Nilsson

Affärsansvarig 031-7088664