Pressinbjudan till Logistik och Transport med Truck den 19-21 maj på Svenska Mässan i Göteborg

Logistik & Transport med Truck är Sveriges ledande mässa och konferens inom logistik och transport och genomförs 2015 för sjuttonde gången. 2015 går även Truck parallellt med Logistik & Transport.

Det omfattande konferensprogrammet presenterar i år ämnen som berör både nutid och framtid som t ex:

Vad finns i huvudet på de nya beslutsfattarna? Tisdag 19 maj kl 09.30-11.15Förändringar påverkar omvärlden fort. Vem trodde att råoljan skulle kosta 50 dollar fatet för ett
år sedan? Medverkar gör bl a infrastrukturminister Anna Johansson

Vem vinner kampen om dagligvarorna? Onsdag 20 maj kl 09.30-12.00
I konferensspåret deltar företrädare från hela dagligvarubranschen.

Läs hela konferensprogrammet här >>>

Truck-SM - Sveriges bästa truckförare utses på Logistik & Transport med Truck
Truckförarna tävlar med antingen ledstaplare, motviktstruck eller skjutstativtruck och varje dag under mässan utses en SM-mästare i den aktuella trucktypen.
Utställande truckföretag som deltar med truckar i tävlingen är: Jungheinrich Svenska AB, Linde Material Handling AB, Ottosson Truck AB (Hyundai), Still Sverige AB, Toyota Material Handling AB och UniCarriers Manufacturing Sweden AB (Atlet).

För mer information om Logistik & Transport med Truck finns här >>>

Pressackreditering görs här >>>

Press Centre
Press Centre är beläget på plan 2. Det nås via huvudentrén mot Korsvägen eller entré Hotel Gothia Towers. Centret är utrustat med arbetsplatser för journalister. Där finns datorer, skrivare, mm samt allt pressmaterial som Logistik & Transport.

Öppettider Logistik & Transport med Truck
Tisdag- onsdag 19-20 maj kl 09.00-17.00
Torsdag 21 maj kl 09.00-16.00

För ytterligare information kontakta:
Gabriel Börjesson, affärsansvarig Logistik & Transport, tfn 031-708 82 21, e-post: gabriel.borjesson@svenskamassan.se
Jan Nilsson, konferensansvarig, tfn 031-708 86 64, e-post: jan.nilsson@svenskamassan.se

Svenska Mässan är idag en av Nordens effektivaste mötesplatser. Varje år kommer drygt en miljon besökare till Svenska Mässan för att delta i ett 30-tal mässor samt 100-tals små och stora konferenser och kongresser. Svenska Mässan äger och driver också Gothia Towers, ett av Nordens största hotell, samt en av Sveriges största restaurangverksamheter med bland annat välrenommerade Upper House Dining, Heaven 23, West Coast och italienska Incontro. Från och med 2014 drivs koncernens mässverksamhet i eget dotterbolag, Svenska Mässan AB.

Svenska Mässan Stiftelse har tillsammans med dotterbolag drygt 600 anställda, en omsättning på 900 Mkr och generar årligen drygt 2,2 miljarder kronor i besöksnäringseffekter till Göteborg. VD och koncernchef är Carin Kindbom.