Pressinbjudan till MyDOG 3-6 januari 2020

Välkommen till årets stora hundfest MyDOG, den 3-6 januari, då Svenska Mässan i Göteborg förvandlas till ett eldorado för hundar och hundälskare! Här möter du ca 8 000 hundar som finns på plats för att tävla i hundutställningarna, SM i Nosework - som arrangeras för första gången, SM i Freestyle och Rallylydnad. MyDOG brukar locka runt 35 000 besökare och många tar med sig sin egen hund. Media hälsas välkommen!

Tid: 3-6 januari 2020, klockan 09-17

Plats: Svenska Mässan, Göteborg, entré 2, mitt emot Liseberg och entré 5, vid Korsvägen.

Pressackreditering: https://mydog.se/press-media/ackreditering/
Välkommen till Servicecenter inne i mässhallen om du vill hänga av dig, eller lägga din utrustning. Biljetter hämtas ut i huvudentrén till Svenska Mässan.

På MyDOG möter kända hundprofiler och proffs en hundintresserad allmänhet. Alla är välkomna att ta med sin egen hund och testa Agility eller Nose Work. På Rasklubbstorget finns de flesta av världens hundraser representerade och deras ägare delar med sig av hundarnas olika egenskaper för den som funderar på att köpa hund.

Passa på att möta hundpsykologen Anders Hallgren som ser en tydlig trend med allt fler understimulerade hundar i samhället. Från Caféscenen tipsar han hur man jobbar mentalt med sin hund. Från samma scen kan besökarna höra hur hundar kommunicerar med varandra och med sin husse eller matte. Här berättar även Veronica Ojanen om hur hon har utbildat sin hund Rambo till att bli en diabetshund. Fredrik Steen, hundcoachen, finns också på plats för att dela med sig av sina råd tillsammans med Hundskolans Mattias Westerlund. Och mycket mer….

Hundteatern har blivit ett stående inslag under MyDOG och i år ger hundensemblen föreställningen Törnrosa. Årets utställningshund och Göteborgs Charmigaste hund kommer även att koras under evenemanget.

Hela programmet med platser och tider hittar du på mydog.se

Välkommen!

För frågor om mässan kontakta:

Tommy von Brömsen, affärsansvarig MyDOG, Svenska Mässan, telefon: 031-708 80 38 eller tommy.vonbromsen@svenskamassan.se