Pressinbjudan till Nordic Outdoor den 21-23 mars på Svenska Mässan i Göteborg

Pressinbjudan till Nordic Outdoor den 21-23 mars på Svenska Mässan i Göteborg

Förra året hade Nordic Outdoor, en ny upplevelsebaserad samlingspunkt för den aktive livsstilsnjutaren och naturälskaren, premiär på Svenska Mässan i Göteborg.

På Nordic Outdoor får besökaren möjlighet att prova en rad spännande aktiviteter, lyssna på inspirerande seminarier och se på några av världens bästa äventyrsfilmer. Allt ingår i entrépriset, i år även entré till TURs publikdagar som arrangeras parallellt.

Nordic Outdoor är fullspäckat med aktiviteter och shopping. Det blir även tältby, barn- och familjeaktiviteter, tävlingar, hinderbanor, spännande bioprogram och möjlighet att handla direkt på plats av Nordens ledande varumärken. Aktiviteterna finns inne på mässan, men även i Valhallas bassänger och i parken bakom mässan.

Nordic Outdoor invigs fredagen den 21 mars kl 13.00 med en uppvisning i highline mellan hotelltornen på Svenska Mässan.

En nyhet för dig som besöker Nordic Outdoor är att din biljett i år även gäller för TURs publikdagar. På TUR kan du som vanligt strosa runt "hela världen", inspireras av spännande reseberättelser och göra en riktigt bra deal på en resa eller hotellvistelse.

Aktiviteter på Nordic Outdoor: se hela programmet här >>>
- Actionpark - MTB Slackline och BMX
- Biograf
- Clinics - snabbkurs i så funkar det
- Hinderbana barn - de fyra årstiderna
- Inspirerande scenprogram
Iskallt uppdrag - Göta Kanal
- Klättring/boulder
- Nordic Outdoor Challenge - Icebug City Trail
- Parkour + Freerunning Speed and Style Tour 2014
- Skattjakt barn
- Slacklinepark
- Träffa Skogsmulle och lär mer
- Testa på kajak
- Testa på dykning
- Testa trailrunning m.m.
- Tältby

Inspirationsscen
Möt Fredrik Schenholm, Ola Skinnarmo, Robin Trygg, Niclas Mårfeldt, m fl. Under mässan kommer det finnas möjlighet att lyssna på inspirerande föredrag av spännande föreläsare. Föreläsningarna är öppna för alla besökare, scenen hittar du i A-hallen i anslutning till kafét. Scenprogrammet finns här >>>

Stipendiet Årets Äventyr delas ut för första gången på Nordic Outdoor, tidigare har stipendiet alltid delats ut på Vildmarksmässan i Stockholm. Stipendiet är på 40 000 kronor och kan sökas för alla typer av äventyrsprojekt, 2013 fick Sören Kjellkvist stipendiet för sin paddling på 280 mil längs norska kusten utan att ha med varken mat eller pengar.

All om information om Nordic Outdoor hittar du på www.outdoornordic.com eller på Nordic Outdoors Facebook-sida

Pressackreditering
Pressackreditering gör du här >>>  innan mässan.

Press Centre
Press Centre är beläget på plan 2 (R7) och nås via huvudentrén eller entrén till Gothia Towers. Press Centre är utrustat med arbetsplatser med datorer och skrivare. Här finns också pressmaterial från utställarna och information om Nordic Outdoor.

Mässans öppettider
Fredag 21 april 14.00-18.00
Lördag 22 april 09.00-18.00
Söndag 23 april 10.00-17.00