Rekordstort intresse för Nordens största mötesplats för hjälpmedelsbranschen

Rekordstort intresse för Nordens största mötesplats för hjälpmedelsbranschen

Den 26-28 mars tar Nordens största mötesplats för hjälpmedel och tillgänglighet plats på Svenska Mässan. Antalet intresseanmälningar till mötesplatsen har ökat rekordartat i samband med ett breddat seminarieprogram riktat rakt mot fackbesökare och nya samarbeten med bl.a. Göteborgs Stad och Västra Götalandsregionen.

- Mötesplatsen blir något alldeles särskilt i år, menar Monika Ölund, affärsansvarig för Leva & Fungera. Vi har flera utställare som har valt att satsa stort på mässan med både workshops och föreläsningar som exempelvis ETAC och Tobii Dynavox. Vi har ett nära samarbete med Göteborgs stad och Västra Götalandsregionen, som är engagerade i scenprogrammet, Kommunikationskarnevalen och som utställare.

Sedan Leva & Fungera etablerades 1980, har hjälpmedelsmarknadens ledande leverantörer samlats här med de allra senaste lösningarna och produkterna. I år kan besökare vänta sig ännu fler nyheter på plats när Draknästet öppnar upp en möjlighet för entreprenörer att nå ut på marknaden med sina nya innovationer.

På årets mässa får besökare även en unik möjlighet att se hur produkter inom välfärdsteknik används i en verklighetstrogen hemmiljö. I området Upplev rummet finns bland andra Funkibator som erbjuder träning med VR-system, ETAC som visar hjälpmedel i badrumsmiljö, Bellman & Symfon med produkter som förebygger fall i hemmet och Cado med tillgänglighetsanpassade lekredskap.

Årets seminarieprogram har också fått stor uppmärksamhet. Det tre dagar långa programmet erbjuder bland annat ett helt spår kring Psykisk ohälsa, där Sahlgrenska Universitetssjukhus ansvarar för en av scenerna med Sanna Lundell och Ann Söderlund som moderatorer.

Inträdet till Leva & Fungera är helt kostnadsfritt, med separat anmälningsavgift till Kommunikationskarnevalen som går parallellt med mässan.

LÄS MER OM LEVA OCH FUNGERA HÄR

För frågor om Leva och Fungera kontakta:

Monika Ölund, Affärsansvarig för Leva och Fungera på Svenska Mässan monika.olund@svenskamassan.se 031-7088082

Svenska Mässan koncernen drivs i stiftelseform och är en av norra Europas största integrerade mötesplatser med ett unikt cityläge i centrala Göteborg. Svenska Mässan har visionen att bli Europas mest attraktiva mötesplats genom att erbjuda den bästa helhetsupplevelsen. Koncernen arbetar framgångsrikt med mässor och möten, hotell, restaurang och underhållning. Varje år välkomnar vi cirka 1,8 miljoner besökare till vår mötesplats. Svenska Mässans huvuduppdrag är att främja näringslivet och årligen genererar koncernen drygt 3,1 miljarder kronor i besöksnäringseffekter till Göteborg. Läs mer på www.svenskamassan.se

Relaterat innehåll