Spännande dragplåster under fullspäckade Eventdagar

Nu börjar programmet för Eventdagarna ta form. Och intresset att delta är stort - inte mindre två tredjedelar av ytan är redan bokad av företag som vill synas under Skandinaviens största mässa för event marketing i Göteborg i oktober.

- Vi kommer att bjuda på ett spännande, intressant och fullspäckat program där det finns något för alla, lovar mässansvarig Beatrice de Maré Peterson.

Två av de största dragplåstren är den helkroppstatuerade föredragshållaren The Scary Guy och Formel 1-experten Mark Gallagher som kommer att dela med sig av sina erfarenheter runt vad som styr vårt agerande och hur man ror ett stort megaevent i hamn.

Den som lyssnar på den amerikanske föreläsaren Scary Guy kommer att få sig en tankeställare runt hur fördomar styr vårt beteende. Ingen lämnas oberörd av hans inspirerande och medryckande sätt att berätta utifrån egna erfarenheter. Men minst lika viktigt som att göra oss uppmärksamma på vad som styr vårt beteende är att ge åhöraren verktyg för hur vi kan hantera det och det lovar han att göra när han besöker Eventdagarna i oktober.

Mark Gallagher är engelsk Formel 1 och Grand Prix-expert som vet vad som krävs för att ro ett megaevent i hamn. I år gör han det för 30:e gången.

- Mark kommer att tala om vikten av att sätta tydliga mål och att kunna leda och motivera. Men han kommer också att berätta om det jättearbete som ligger bakom ett Formel 1-event, säger Beatrice de Maré Peterson.

Scenframträdandena blir både spektakulära och annorlunda i år. Det kommer den nya samarbetspartnern Pro Shop att se till och lovar avancerad scenteknik och uppseendeväckande dekor.

Kunskap och inspiration
För besökarna bjuder Eventdagarna på kunskap och inspiration. Redan i trappan på vägen upp till mässan ska besökarna få en snabbkurs i eventmarketing i ”Eventets gång”. Besökaren får följa beskrivningen av ett event från den strategiska planeringen till själva genomförandet. När man sedan kliver in i mässlokalen ska besökaren ha fått en första lektion i hur ett event kan bidra till att bygga ett företags varumärke.

Under Marknadschefsdagen står nätverkande och diskussion i fokus. Tre marknadschefer - Lena Moberg på DinEl, Johan Rosenquist på Sector Alarm och Kerstin Sjögren på Fender Scandinavia – kommer att dela med sig av sina lärdomar och erfarenheter under 60 minuter. Därefter kan man mötas i olika snackbarer för att prata vidare om varumärke, trender, kreativitet, event & sponsring, PR och digital marknadsföring.

- Våra olika samarbetspartners och medverkande företag kommer att bjuda på flera intressanta programpunkter. Under Bestspeakers Day bjuds på seminarier runt motivation och relationsskapande. MIG bjuder på lunch och Innerstaden står för en frukost. Och liksom tidigare år bjuder ÖIS på uppskattat mingel och Partnerbörs. Programmet håller med andra ord på att fyllas med ett minst lika spännande och fartfyllt program som tidigare år!

Eventdagarna går på Svenska Mässan i Göteborg den 16-17 oktober i år.

För mer information kontakta:
Beatrice de Maré Peterson, mässansvarig på Eventdagarna/Svenska mässan
Tel: 031-708 81 58 / 0733-38 75 36
E-post: beatrice@eventdagarna.se

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Eventdagarna startade 2008 och är Skandinaviens enda heltäckande fackmässa med seminarier och kringaktiviteter kring temat Event Marketing, sponsring, möten och evenemang. En mötesplats för företrädarna och de främsta aktörerna i branschen. Eventdagarna skall ge besökarna bättre förståelse för Event Marketing; varför det är en viktig del av ett företags marknadsföringsmix samt synliggöra aktörerna i branschen och ge tips, idéer och inspiration inför kommande företagsevenemang. Eventdagarna är en branschtillställning, endast öppen för representanter från näringsliv och offentlig sektor. Eventdagarna ägs och drivs av Svenska Mässan i Göteborg sedan hösten 2011.
www.eventdagarna.se

Svenska Mässan är idag en av Nordens effektivaste mötesplatser. Varje år kommer drygt en miljon besökare till Svenska Mässan för att delta i ett 30-tal mässor samt 100-tals små och stora konferenser och kongresser. Svenska Mässan äger och driver också Gothia Towers, ett av Nordens största hotell, samt en av Sveriges största restaurangverksamheter med bl a välrenommerade Heaven 23 och italienska Incontro.

Svenska Mässan har tillsammans med dotterbolag drygt 550 anställda, en omsättning på 800 Mkr och generar årligen runt 2 miljarder kronor i besöksnäringseffekter till Göteborg. VD och koncernchef är Carin Kindbom.

Tel: 031-708 80 00. Public Relations: 031-708 80 06, 031-708 80 07. Fax: 031-708 84 60. E-post: press@svenskamassan.sewww.svenskamassan.se.