Svenska Fotbollförbundet på Träffpunkt Idrott

Svenska Fotbollförbundet på Träffpunkt Idrott

Nu är det klart: Svenska Fotbollförbundet deltar på Träffpunkt Idrott, Svenska Mässan i Göteborg den 15-17 mars.

Dels ska Sveriges största idrottsförbund ha en egen, sluten konferens på ämnet planskötsel, dels ska förbundet medverka på en fotbollsfokuserad seminariedel första dagen under ämnet arenor - både de som driftas av kommunen och de som driftas av föreningen.

- Vi är mycket glada att Svenska Fotbollförbundet väljer att engagera sig på Träffpunkt Idrott. Vi ser fram emot givande diskussioner – och hoppas att det lockar personer från kommuner och föreningar som ansvarar för både drift och nya projekt, säger Magdalena Rönström, affärsområdeschef på Träffpunkt Idrott.

Svenska Fotbollförbundet ansluter sig genom sitt deltagande till en tung trio som medverkar på mässan: Riksidrottsförbundet (RF), Svenska Ishockeyförbundet och Svenska Ridsportförbundet.

- Alla förbund, stora som mindre - bidrar till att göra Träffpunkt Idrott till en smältdegel för kompetens och olika perspektiv. Gällande såväl drift- och anläggningsfrågor som fokusfrågan - idrottens roll som en stark kraft i samhällsutvecklingen.

Ronni Lundqvist, anläggningsansvarig i Svenska Fotbollförbundet, ser fram emot att få möta våren i Göteborg:
- Samverkan med Svenska Mässan blir nytt och spännande för oss. Vi vill använda en väl etablerad arena för att lyfta våra specifika frågor och utveckling med deltagare från såväl utvalda leverantörer som planskötare och ansvariga för fotbollen i kommuner och föreningar.

Träffpunkt Idrott arrangeras i Göteborg 15-17 mars på Svenska Mässan i form av mässa och konferens. Teman per dag är Anläggning, Politik och Evenemang. Differentierade spår är Badspåret och Fotbollsspåret.

Träffpunkt Idrott är Nordens ledande mötesplats för beslutsfattare, påverkare och innovatörer inom idrott, bad, anläggning, fritid och folkhälsa. Sedan början av 2000-talet har BAD, IDA och parkmässan arrangerats på Svenska Mässan. Mässorna gick sedan samman och blev Träffpunkt Idrott.
Träffpunkt Idrotts övergripande teman är anläggning, idrottspolitik och evenemang. 2016 års upplaga av Träffpunkt Idrott äger rum 15-17 mars.

LÄS MER OM TRÄFFPUNKT IDROTT

För fler frågor, kontakta:

Magdalena Rönström, affärsområdeschef Svenska Mässan
Tfn: 073-381 81 45, e-post: magdalena.ronstrom@svenskamassan.se