TURs nyheter 2015 får fler att medverka!

TUR 2015 blir inte en mötesplats, utan flera.
- Vi skapar ett antal nischade forum där olika segment inom besöksnäringen ska hitta exakt rätt målgrupp, säger Farhad Kakavand, affärsansvarig för TUR på Svenska Mässan.

- Försäljningen går mycket bra. Vi märker ett starkt positivt gensvar från utställare som uppskattar den stora förändringen och signar upp! Hittills har ett 100-tal utställare anmält sig och betydligt fler är på väg in.

- Hittills har vi utvecklat TUR inom den ram som sattes redan premiäråret 1984. Det har lett till en mängd kompromisser, säger Farhad Kakavand.
- Idag ser resemarknaden helt annorlunda än för 30 år sedan. Därför tar vi nu ett radikalt beslut och lämnar den givna ramen.

2015 blir premiäråret för den nya modellen.
- Istället för ”allt till alla” koncentrerar vi oss på de segment där vi, i nära samarbete med branschföreträdare, ser tydliga behov, förklarar Farhad.
- Resultatet är inte en utan flera mötesplatser, som kan arrangeras var för sig, men som under TUR-dagarna sammanfaller i tid och rum.

TUR 2015 får fyra bärande delar:
• Svensk Besöknäringskongress, 18–19 mars, som förenar hela näringen och blir den första i sitt slag.
• Scandinavian International Travel Meet, 19 mars, en outgoing-satsning i speeddejting-miljö, inspirerad av amerikanska PowWow.
• Business Travel, 19 mars. En affärsresesatsning riktad till köpare och säljare inom konferens-, mötes- och eventbranschen.
• Konsumentmässan, 20–22 mars, med matupplevelser och aktiv livsstil som teman, kryddad med förmånliga deals.

Hittills har ett 100-tal utställare anmält sig och många fler är på gång.
- Vi är också mycket glada för att utställare och nationer, som inte varit med under senare år, nu återvänder. Till exempel Storbritannien, Portugal och Tour Pacific, säger Farhad Kakavand.

••
TUR är Skandinaviens ledande mötesplats för rese-, turist- och mötesindustrin.
••
TUR 2015 äger rum 19-22 mars.

Vill du veta mer?
Ring Farhad Kakavand, affärsansvarig för TUR på Svenska Mässan i Göteborg, tfn 031-708 81 44. Mer information: www.tur.se

Svenska Mässan Gothia Towers är en av Europas största integrerade mötesplatser med ett unikt cityläge i centrala Göteborg. Svenska Mässan Gothia Towers arrangerar och driver mässor, möten, hotell, restauranger, spa och en showarena. Varje år välkomnas drygt två miljoner besökare till mötesplatsen. Svenska Mässan Gothia Towers ägs av en privat, oberoende stiftelse, Svenska Mässan Stiftelse, som varje år genererar drygt 3,3 miljarder kronor i turistekonomiska effekter.

The Swedish Exhibition & Congress Centre Group is one of Europe’s largest fully integrated meeting places with a unique city-centre location. The Group creates and hosts exhibitions, events, hotels, restaurants, spa and a theatre – everything under one roof. Around 2 million people are annually welcomed to the meeting place. The Swedish Exhibition & Congress Centre Group is owned by a private, independent foundation; The Swedish Exhibition & Congress Centre Foundation, that generates over 3,3 billion SEK in tourism industry revenue yearly.