Volvo Personbilar sluter upp kring Automässan 2014

Automässan i Göteborg befäster sin position som Nordens ledande och största mötesplats för bilbranschens servicemarknad. Detta efter att Volvo Personbilar Sverige meddelat att de kommer att genomföra ett omfattande konferensprogram på Svenska Mässan i anslutning till Automässan 2014.

- Ett besked som vi naturligtvis är mycket glada över – att även generalagenter tar chansen att utnyttja Automässan som en naturlig mötesplats, säger Carmen Brüning, mässansvarig för Automässan hos Svenska Mässan och fortsätter: ”hela branschen är ju där.”

Enligt Volvo Personbilar Sveriges projektledare, Tommy Fritzson, är Automässan en naturlig mötesplats för företag och personer verksamma inom såväl servicemarknad som bilförsäljning, eftersom det är affärer som hör ihop i Volvo-ledet.

- Därför är det ett ganska begåvat val att använda Automässan som vår mötesplats. I vår grundplan ingår även att göra en aktivitet med Opus-Bima. Vi överväger även en rekryteringsaktivitet, eftersom rekrytering av nya medarbetare är en angelägenhet för hela branschen. Detta kommer att ske i samarbete med Polestar via Volvo Cars Business School, säger Tommy Fritzson på Volvo Personbilar Sverige.

Det är en av två årliga konferenser för återförsäljare och verkstäder som Volvo Personbilar arrangerar under Automässan 15-18 januari 2014. Naturligtvis är temat, inriktningen för konferensen, servicemarknaden. Men tid ges även åt bilhandelsfrågorna. Ca 300 personer förväntas delta från svensk Volvo-handel.

Sedan tidigare är det klart att Automässan 2014 har fått DRF, däck- och hjulfackhandelns branschorganisation, som officiell samarbetspartner.

- Med däckbransch och generalagenter på plats växer Automässan inte bara som mötesplats, utan även i betydelse för hela motorbranschen, sammanfattar Carmen Brüning.

Hittills är 90 procent av den planerade mässytan bokad. Det är rekord för Automässan i modern tid. Mässan ägs av branschorganisationerna SBF, Sveriges Bildelsgrossisters Förening, och FVU, Fordonsverkstadsutrustarna.

För mer information om Automässan kontakta Carmen Brüning, mässansvarig, på telefon 031-708 80 92 eller carmen.bruning@svenskamassan.se.

Svenska Mässan är idag en av Nordens effektivaste mötesplatser. Varje år kommer drygt en miljon besökare till Svenska Mässan för att delta i ett 30-tal mässor samt 100-tals små och stora konferenser och kongresser. Svenska Mässan äger och driver också Gothia Towers, ett av Nordens största hotell, samt en av Sveriges största restaurangverksamheter med bl a välrenommerade Heaven 23 och italienska Incontro.

Svenska Mässan har tillsammans med dotterbolag drygt 550 anställda, en omsättning på 800 Mkr och generar årligen runt 2 miljarder kronor i besöksnäringseffekter till Göteborg. VD och koncernchef är Carin Kindbom.

Tel: 031-708 80 00. Public Relations: 031-708 80 06. Fax: 031-708 84 60. E-post: press@svenskamassan.se. www.svenskamassan.se.