​Bibi Rydbacken ny marknadschef på Svenska Möten

– Mitt viktigaste uppdrag blir att öka medvetenheten om möten som ett av de viktigaste managementverktygen och arbeta för att det ska vara lika självklart att boka möten online som det är att boka hotellrum idag, säger Bibi Rydbacken.

Bibi har en lång bakgrund  och erfarenhet av marknadsföring inom besöksnäringen på företag som Countryside Hotels, The Collector’s Hotels, HRG och Rezidor Hotel Group. Närmast har hon arbetat som frilansande konsult inom digital kommunikation och marknadsföring.

– Vi vill få såväl näringslivet som offentlig sektor att förstå kraften av ett väl planerat möte där människors kraft och kreativitet tas tillvara och därför ökar vi nu intensiteten i vårt marknadsarbete, säger Svenska Mötens vd Sylvia Nylin. - Med sin kunskap och erfarenhet kompletterar Bibi den övriga ledningsgruppen och blir ett viktigt kugghjul för vårt utvecklingsarbete.

Svenska Möten har växt och omsättningen har ökat stort de senaste åren. Den kombinerade rollen som marknads- och försäljningschef som Pontus Esbo axlat, delas nu upp på två personer. Pontus kommer fortsättningsvis att fokusera på försäljningen.

– Mitt viktigaste uppdrag blir att öka medvetenheten om möten som ett av de viktigaste managementverktygen och att arbeta för att det blir lika självklart att boka möten online som det är att boka hotellrum idag. Det kommer bli en stor utmaning som jag ser fram emot att ta mig an tillsammans med det övriga teamet på Svenska Möten, säger Bibi som tillträdde den 1 april.