De har chans att vinna Svenska Mötespriset 2020!

Det är svåra tider för mötesbranschen och därför extra viktigt att samlas kring alla positiva initiativ som sker på mötesanläggningar. Svenska Mötespriset delas ut på Nalen i Stockholm den 23 november för att hylla anläggningar som inspirerar andra att tänka i nya banor. I juryn sitter bland andra Jonas Siljhammar, vd på branschorganisationen Visita och Svanens vd Ragnar Unge.

Svenska Mötens vd Sylvia Nylin kommenterar priset så här: – I dessa dystra tider känns det extra viktigt i år att samlas och sluta upp kring någonting positivt. Genom det här priset vill vi belysa alla bra initiativ som mötesanläggningarna tar och inspirera hela branschen till hållbart nytänkande.

De klasser där anläggningarna har chans att vinna är:

– Årets Miljöinitiativ
– Årets Nytänkare
– Årets Mötesrum
– Årets Medlem
– Årets Slussare

Syftet med priset är att sätta strålkastarljuset på de många initiativ som sker inom mötesbranschen men som inte alltid får den uppmärksamhet de förtjänar, samt att uppmuntra mötesanläggningarna att aktivt arbeta med hållbarhets- och miljöfrågor.

Juryn består av Jonas Siljhammar, vd på branschorganisationen Visita, Ragnar Unge, vd på Svanen, mötesevangelisten Micke Darmell, Gr8 meetings samt Svenska Mötens ledningsgrupp.

Priset delas ut under Svenska Mötens årsmöte på Nalen den 23 november, 2020.

Och de nominerade till Svenska Mötespriset 2020 är:

Årets Miljöinitiativ
Priset går till den anläggning som gjort ett extra lovvärt initiativ till miljöförbättringar och som kan inspirera andra till att göra något liknande till kommande år.

- Bommersvik Konferens, Järna
- Högberga Gård, Lidingö
- Sigtunahöjden, Sigtuna

Årets Nytänkare
Priset går till den anläggning som gjort något nytt eller nyskapande under året.

- Vår Gård, Saltsjöbaden
- Münchenbryggeriet, Stockholm
- Yasuragi, Nacka

Årets Mötesrum
Priset går till den anläggning som har det mest funktionella eller mest nyskapande mötesrummet bland Svenska Mötens anläggningar.

- Happy Tammsvik, Bro
- Skogshem & Wijk, Lidingö
- The Winery Hotel, Solna

Årets Medlem
Priset går till den medlemsanläggning som agerar som ambassadörer för Svenska Möten, har hög närvaro på våra träffar, engagerar sig i råd och utbildningar och både bidrar med och delar med sig av kunskap och inspiration för att Svenska Möten ska bli ännu bättre.

– Hotell Mossbylund, Ystad
- Marstrands Havshotell, Marstrand
- Bergendal, Sollentuna

Pris delas även ut till vinnarna av Årets Slussare, som går till den dag- respektive logianläggning som slussat vidare flest förfrågningar till sina branschkollegor under året.

Till Årets Mötesrum, Nytänkare och Miljöinitiativ har anläggningarna själva fått skicka in bidrag. Årets Medlem röstas fram av Svenska Mötens medarbetare och Årets Slussare bygger på faktiska siffror.

Läs mer om priset på https://www.svenskamoten.se/svenska-motespriset-2020/

Läs motiveringarna till de nominerade anläggningarna på https://www.svenskamoten.se/nyheter/de-har-chans-a...

• svenska mötespriset

Svenska Möten hjälper företag och organisationer att utvecklas genom att ta tillvara på kraften i det personliga mötet. Svenska Möten grundades 1981 och ägs gemensamt av över 130 mötesanläggningar runt om i Sverige. Samtliga anläggningar är certifierade enligt höga kvalitetskrav och Svanenmärkta eller medlemmar i Svanens nätverk. Svenska Möten är certifierade enligt ISO 9001 Kvalitetsledningssystem och ISO 14001 Miljöledningssystem. Läs mer på www.svenskamoten.se