Hjälp det spökar!- Svenska Mötens anläggningar hemsökta av vålnader

Hjälp det spökar!

- Svenska Mötens anläggningar hemsökta av vålnader
Osynligt porslin som rasar i golvet, ekot av fotsteg, suckar i natten, ombäddade sängar eller en mystisk man med diffust ansikte. Bara några exempel på oförklarliga fenomen på våra svenska anrika konferensanläggningar. Varje år får Svenska Möten in åtskilliga berättelser från mötesdeltagare och personal som upplevt något utöver det vanliga. Något som kan ge mötet en extra spännande krydda.

”Oförklarliga fenomen har alltid intresserat och vissa historier vi får återberättade är riktigt hårresande, oavsett om man tror på spöken eller inte”, säger Johan Fägerblad,vd Svenska Möten.
”Genom tiderna har såväl konferensgäster och anställda på våra anrika anläggningar vittnat om händelser som inte går att förklara. Varje år hör vi hundratals berättelser från anläggningar, men än så länge är det inga som fångat spöken på bild”.

Otal hårresande historier
Gamla herrgårdar, slott och andra historiska byggnader har alla sin egen spännande historia. Inte sällan inkluderar den legender om själar som inte fått ro. Bland annat sägs Victory Hotel hemsökas av en mystisk man med diffust ansikte, ’vita frun’ har hörts stöka på Hooks Herrgård, en morgonpigg Sebastian flyttar möbler på Bjertorps Slott, huslig husmor bäddar om på Varbergs Kurort och spökrummet 202 på Riddersviks Gård är ökänt för att ta några exempel.

Johan Fägerblad, vd Svenska Möten, har själv upplevt något oförklarligt:

”Normalt sett är jag skeptisk men den här händelsen går inte att förklara. Jag var på besök på Lejondals Slott i Bro och upplevde något mycket märkligt. Vi äter i godan ro i stora lunchmatsalen när plötsligt en tallrik bakom mig oförklarligt faller ned och går i tusen och en bitar. Tydligen var tallriken välsäkrad och hade suttit på väggen i evigheter. Just sådana här händelser har tidigare rapporterats från Lejondal, typiska hyss för deras spöke Fanny”.

”Spökerier och mystiska fenomen engagerar alla, vare sig du tror på dem eller inte. Varför inte ge
mötet, kick-offen eller konferensen lite extra krydda så här lagom när vintermörkret står för dörren”, avslutar Johan.

För mer information, intervjuer och högupplösta bilder kontakta:

Johan Fägerblad, vd Svenska Möten, 08-594 111 72,
johan.fagerblad@svenskamoten.se

Lena Andersson, marknadschef Svenska Möten, 08-590 726 72,
lena.andersson@svenskamoten.se

Sveriges ledande mötespartner
Svenska Möten är ett bokningsbolag och medlemsorganisation för mer än 130 noga utvalda
konferensanläggningar. Vi brinner för mötet och för att våra kunders syften, mål och visioner ska
uppfyllas. Det gör vi med hjälp av 30 års branscherfarenhet, framåtanda, ständig kunskapstörst och fantastiska mötesanläggningar.

Samtliga anläggningar har passerat Svenska Mötens tuffa, unika klassificeringssystem och är Svanenmärkta eller medlemmar i Svanens nätverk. Här återfinns såväl kvalitativa storstadsanläggningar för dagkonferenser som herrgårdar och slott med logi, aktiviteter och kreativ mötesmiljö.

Vi förmedlar snabb och smidig konferensbokning och hjälper till med arrangemang, tips och råd för ett bättre möte!

Följ oss gärna på Facebook. Läs mer och inspireras på svenskamoten.se