Såstaholm Hotell & Konferens vald till Årets Svenska Mötesplats 2015

Årets Svenska Mötesplats tilldelas Såstaholm Hotell & Konferens i Täby norr om Stockholm. Utmärkelsen tillfaller den konferensanläggning som röstats fram av Svenska Mötens kunder som bästa mötesplats. Omröstningen sker bland 2 000 utvalda kunder som föregående år har besökt någon av våra drygt 130 utvalda mötesanläggningar.

Motiveringen lyder:
Såstaholm har allt man kan drömma om. Utmärkt mat, fantastisk personal som är proffsiga ut i fingerspetsarna, bra mötesrum och stimulerande miljö mitt emellan de två flygplatserna i Stockholm.

-Det är fantastiskt roligt och hedrande att återigen utses till nummer 1 inom Sveriges största mötesorganisation. Särskilt som det är kunderna som valt sin favorit. Såstaholms atmosfär och moderna effektiva möteslokaler i lantlig herrgårdsmiljö är ett koncept som håller. Men det är framförallt mina 44 strävsamma medarbetares inställning till våra kunders behov som gjort det här möjligt, säger Ulrik Clemens von Döbeln, hotelldirektör Såstaholm Hotell & Konferens.

Sylvia Nylin, vd Svenska Möten gratulerar
-Jag tycker det är väldigt roligt att Såstaholm Hotell & Konferens vann. Våra kunder vet vad de vill ha hos en mötesanläggning och förväntar sig hög standard samt proffsig personal. Detta är något som Såstaholm Hotell & Konferens verkligen har tagit fasta på. Att de blev framröstade som Årets Mötesplats 2015 är bevis på att de gör helt rätt.

Tidigare vinnare Årets Svenska Mötesplats

2014 Hooks Herrgård
2013 Vår Gård Saltsjöbaden
2012 Vår Gård Saltsjöbaden
2011 Görvälns slott
2010 Hufvudsta Gård Mat & Möten

För ytterligare information, kontakta gärna:
Sylvia Nylin, vd, Svenska Möten
073-745 30 75, sylvia.nylin@svenskamoten.se

Ulrik Clemens von Döbeln, hotelldirektör, Såstaholm Hotell & Konferens
08-510 194 55, ulrik.clemens@sastaholm.se

Sveriges ledande mötespartner

Svenska Möten är en mötespartner och medlemsorganisation för mer än 130 noga utvalda konferensanläggningar.

Vi brinner för mötet och för att våra kunders syften, mål och visioner ska uppfyllas. Det gör vi med hjälp av 35 års branscherfarenhet, framåtanda, ständig kunskapstörst och fantastiska mötesanläggningar. Samtliga anläggningar har passerat Svenska Mötens tuffa, unika klassificeringssystem och är Svanenmärkta eller medlemmar i Svanens nätverk.

Här återfinns kvalitativa storstads- och mötesanläggningar, herrgårdar och slott med kreativa mötesmiljöer.

Vi förmedlar snabb och smidig konferensbokning och hjälper till med arrangemang, tips och råd för ett bättre möte!

Läs mer och inspireras på svenskamoten.se, eller följ oss på: