Skatteverket förnyar avtal med Svenska Möten

Skatteverket fortsätter som avtalskund till Svenska Möten och kommer även i fortsättningen att boka konferenser och möten den vägen.

I dagarna skrev Skatteverket på ett förnyat kontrakt som gör dem till avtalskunder till Svenska Möten ytterligare fyra år, två plus två optionsår.
-Vi är mycket glad och stolta över att vi får fortsatt förtroende från Skatteverket som är en viktig kund för oss. Det är också ett tydligt bevis på att vårt erbjudande är rätt paketerat för att ge optimal affärsnytta för våra kunder, säger Johan Fägerblad, VD Svenska Möten.

Skatteverket har varit avtalskunder till Svenska Möten sedan 4,5 år tillbaka och efter offentlig upphandling fortsätter nu samarbetet. Strategin att samla hanteringen hos en mötespartner har myndigheterna arbetat efter i flera år, som en del av Travel Management-processen.
-Syftet med upphandlingen har varit att få överblick över en samlad hantering av Skatteverkets och Kronofogdens mötesbokningar, säger Mikael Bernelöv, strategisk inköpare på Skatteverket.

Svenska Möten fortsätter det ständiga arbetet med att stärka affärsnyttan för sina kunder och Johan Fägerblad är vid gott mod inför det avslutande, fjärde kvartalet.
-Jag är optimist och ser många möjligheter framåt, men samtidigt är jag väl medveten om rådande konjunktur och försöker ha realistiska förväntningar, avslutar han.

Johan Fägerblad, vd Svenska Möten 070-685 30 43 johan.fagerblad@svenskamoten.se

Lena Andersson, marknadschef Svenska Möten, 070-160 09 00, lena.andersson@svenskamoten.se

Svenska Möten består av över 100 utvalda mötesplatser över hela Sverige. Alla medlemsanläggningar är klassificerade och utvalda för att de kan erbjuda de bästa förutsättningarna för möten och konferenser. I dagsläget representerar Svenska Mötens medlemmar cirka 25 procent av den totala mötesindustrin och omsätter drygt två miljarder fördelat på cirka en miljon gästnätter. Som ledande mötespartner tar Svenska Möten ett tydligt ansvar för att driva branschens utveckling, bland annat genom strategin om möteshantering för större organisationer och i projekt som Svenska Mötesmodeller. Svenska Möten är certifierade enligt ISO 9001 Kvalitetsledningssystem och ISO 14001 Miljöledningssystem. Samtliga dagkonferensanläggningar är medlemmar i Svanens nätverk, samtliga logianläggningar är Svanenmärkta. Läs mer på www.svenskamoten.se