​Svenska Möten kommer till kaféstaden Alingsås

Den 1 februari blir Grand Hotel Alingsås nya medlemmar i Svenska Möten. - Vi ser fram emot att sätta Alingsås på möteskartan tillsammans med familjen Hartman/Persson, säger Jannis Norén Karas, medlemschef på Svenska Möten.

Grand Hotel Alingsås med anor från 1911, ligger centralt i Alingsås. Hotellet har varit i familjen Hartman/Perssons ägo sedan 1992 och under senare år har familjen låtit hotellet genomgå en omfattande och omsorgsfull renovering. Familjen har varit noga med att bevara de historiska detaljerna för eftervärlden, samtidigt som hotellet har uppdaterats för att möta moderna gästers behov.

Anna Hartman, vd på Grand Hotel Alingsås kommenterar medlemskapet så här:

- Mysiga Alingsås och vårt hotell beläget mitt i hjärtat av staden och nära järnvägsstationen förtjänar en plats på möteskartan. Genom vårt medlemskap i Svenska Möten får vi en kvalitetsstämpel och tillgång till nätverk av gäster vi har svårt att själva fånga upp i bruset.

-Vi är glada för nytillskottet i Alingsås och över att kunna erbjuda våra kunder ännu en förstklassig mötesupplevelse i denna del av Sverige. Vi ser fram emot att sätta Alingsås på möteskartan tillsammans med familjen Hartman/Persson, säger Jannis Norén Karas, medlemschef på Svenska Möten.

Förutom 112 hotellrum och åtta konferensrum erbjuder hotellet även den vackra Alströmersalen för bröllop och temafester, en restaurang, en bar och en nattklubb. Speciella evenemang, som till exempel Livsnjutarkväll med Steffo Törnqvist, Guidade fikavandringar och det internationella ljusprojektet ”Lights in Alingsås” gör hotellet till en reseanledning året runt. Med det centrala läget ligger stadens shopping, restauranger – och inte minst många kaféer - precis utanför dörren. Alingsås är ju inte känt som Sveriges kaféstad utan anledning!

För mer information om hotellet, besök www.svenskamoten.se/konferens/alingsas/grand-hotel-alingsas/

Kontakt för mer information och bilder:

Jannis Norén Karas, medlemschef, jannis.karas@svenskamoten.se, 070-28678 04

Anna Hartman, vd/hotelldirektör, anna@grandhotel-alingsas.se, 070-828 16 02