​Sylvia Nylin blir ny Vd på Svenska Möten.

Sylvia Nylin blir ny Vd på Svenska Möten.

Styrelsen för Svenska Möten har utsett Sylvia Nylin till ny Vd. Sylvia har lång erfarenhet inom mötesindustrin och kommer närmast från rollen som vice generalsekreterare på Svenska Turistföreningen (STF), där hon ansvarat för marknad, kommunikation och försäljning. Innan dess var Sylvia vd på Sveriges Kommunikatörer där hon började efter att ha varit kommunikationschef på STF 2006-2009. Tidigare har Sylvia arbetat med affärsutveckling, marknad och kommunikation bland annat inom Telia och Skandia. Sylvia är för närvarande även styrelseordförande för Countryside Hotels.

Mats Frid, Styrelseordförande för Svenska Möten, ser rekryteringen som ett viktigt steg i Svenska Mötens strategiska utveckling.

– Svenska Möten har under de senaste åren växt till den ledande mötespartnern för både kunder och medlemmar. För att behålla och utveckla positionen, behöver vi både produkt- och tjänsteutveckla och förstärka vår digitala närvaro. Vi är väldigt nöjda med rekryteringen av Sylvia Nylin. Med Sylvia får vi en engagerad, strategisk visionär med god kommunikativ förmåga och tydligt ledarskap. Hennes erfarenhet av varumärkesutveckling, opinionsbildning och digital transformation gör henne till rätt person, att tillsammans med den samlade kompetens som redan finns inom bolaget, fortsätta utveckla Svenska Möten, säger Mats Frid.

– Mötesindustrin är en väsentlig del av den svenska besöksnäringen och jag har med intresse följt Svenska Mötens utveckling under senare år. Svenska Möten är en stark och stabil aktör med en stor potential och det ska bli otroligt spännande att leda verksamheten och bidra med mina erfarenheter inom affärsutveckling och hur man digitaliserar kundupplevelser. Tillsammans med styrelsen och medarbetarna är mitt mål att stärka Svenska Mötens konkurrenskraft och position på marknaden, säger Sylvia Nylin.

Sylvia Nylin tillträder sin tjänst som Vd i mitten av januari 2016.

Mats Frid
Mobil +46 705-159010
E-post: mats.frid@svenskamoten.se

Mobil: +46 73-274 21 83
E-post: sylvia.nylin@stfturist.se

• Tjänster, konsult, service

Sveriges ledande mötespartner
Svenska Möten är ett bokningsbolag och medlemsorganisation för mer än 130 noga utvalda konferensanläggningar.
Vi brinner för mötet och för att våra kunders syften, mål och visioner ska uppfyllas. Det gör vi med hjälp av 30 års branscherfarenhet, framåtanda, ständig kunskapstörst och fantastiska mötesanläggningar. Samtliga anläggningar har passerat Svenska Mötens tuffa, unika klassificeringssystem och är Svanenmärkta eller medlemmar i Svanens nätverk.

Här återfinns kvalitativa storstads- och mötesanläggningar, herrgårdar och slott med kreativa mötesmiljöer.

Vi förmedlar snabb och smidig konferensbokning och hjälper till med arrangemang, tips och råd för ett bättre möte!

Läs mer och inspireras på svenskamoten.se, och/eller följ oss på:
Svenska Möten på Facebook
Svenska Möten på Twitter