Orienteringsförbundets chef slutar

Förbundschefen i Svenska Orienteringsförbundet Jan-Anders Gredeskog har sagt upp sig från sin tjänst efter över tio års anställning i förbundet. 56-årige Gredeskog har varit förbundschef i Orienteringsförbundet sedan hösten 2008 och dessförinnan administrativ chef sedan hösten 1999.
- Tio och ett halvt års veckopendlande får vara nog, kommenterar Gredeskog. Nu har jag fått ett intressant jobb på närmare håll och kan dagpendla till jobbet.
Gredeskog är bosatt i Borensberg och har under alla år veckopendlat till Stockholm. Han räknar med att lämna sin tjänst lagom till semestern.
- Det är alltid tråkigt när medarbetare väljer att gå andra vägar, säger förbundets nya ordförande Lena Larsson, Sala. Men jag har full förståelse för att veckopendlandet sliter hårt och att han därför tar chansen att förändra situationen när han fått ett erbjudande om intressant jobb på närmare håll.

---

För mer information:

Jan-Anders Gredeskog, förbundschef, 070-548 61 68

Lena Larsson, förbundsordförande, 070-243 83 11

---

Svenska Orienteringsförbundets presskontakt Ola Gustafsson, 070-548 13 04, ola.gustafsson@orientering.se Sara Thörn, 070-548 03 06, sara.thorn@orientering.se
Rasmus Westergren, 073-051 08 83, rasmus.westergren@orientering.se Sören Emmervall, 070-548 01 08, soren.emmervall@orientering.se Svenska Orienteringsförbundet, Box 22, 171 18 SOLNA www.orientering.se

Annichen Kringstad

Presskontakt Kommunikationschef 070-6551557