Medaljglans över invigningen av vinterns hästfest

Medaljglans över invigningen av vinterns hästfest

Regerande Europamästaren och trefaldiga EM-medaljören Adeline Cornelissen tillsammans med vår egen EM-bronsmedaljör Patrik Kittel inviger årets Stockholm International Horse Show.
De startar också i världscupdressyren, Reem Acra FEI World Cup, under helgen.
Adelinde Cornelissen, Holland, blev dubbel EM-guldmedaljör på sin egen hemmaplan när EM i dressyr reds i Rotterdam i somras. Tillsammans med pampige Jerich Parzival har världsettan prenumererat på segern i Ericsson Globe och världscupen de senaste åren och kunnat åka hem med en sprillans ny segerbil inte mindre än tre gånger.
I år får hon konkurrens av Patrik Kittel, EM-bronsmedaljör med en supersäsong med flera personbästa bakom sig. Nu är han på jakt efter sin första seger i Stockholm.
Sedan tidigare har tyska toppryttarinnan Isabell Werth meddelat att hon kommer till Ericsson Globe och Stockholm International Horse Show så det är upplagt för världscupdressyr på riktigt, riktigt hög nivå i år.

Stockholm International Horse Show med Reem Acra FEI World Cup Dressage 25-27 november 2011
www.stockholmhorseshow.com

Ulf Rosengren, ordförande Stockholm International Horse Show, 0705-16 69 00