Ridsporten sätter ledarna i fokus på nytt konvent

Välkomna att besöka Ridsportens Ledarkonvent 2006, en unik möjlighet för landets ledare inom ridsporten att ta del av spännande föreläsningar och få ny inspiration. Under en vecka i maj besöker Ledarkonventet tre olika städer, Hässleholm den 11 maj, Umeå den 16 maj och Örebro den 18 maj, och på varje plats finns det spännande föreläsare. Dressyrens förbundskapten Elisabet Lundholm föreläser i Hässleholm och Jan Jönsson, förbundskapten i fälttävlan, i Umeå och i Örebro. De berättar bland annat mer om vilka ledare som betytt mycket för deras egen framgång och hur de ser på sitt eget ledarskap. Johan Fyrberg, ansvarig för projektet Talang till Topp, finns med vid alla tre tillfällen för att prata om just talang, hur man upptäcker den och hur man förvaltar den. Dagarna avslutas av Anders Wahlström, Sisu Idrottsutbildarna, och en föreläsning om sanningar och osanningar. Inom ridsporten finns tusentals professionella och ideella ledare. Det kan vara allt från ridinstruktören eller ungdomsledaren på den lokala ridskolan till förbundskaptener, elittränare och domare. Ledarkonvent 2006 är till för dessa personer och för att erbjuda dem ny inspiration i sitt arbete. Välkomna att ta del att Ledarkonvent 2006! Hässleholm 11 maj 10:00-16:00, petvå Hässleholm Garnisonen Umeå 16 maj 10.30-16.30, Forslundagymnasiet Örebro 18 maj 10:30-16:30, Scandic Örebro Väst Mer information finns på www.ridsport.se under Ledare. Mer information Lillemor Lindell, projektledare 070-979 56 10, lillemor.lindell@ridsport.se Lotta Amnestål, informationschef Svenska Ridsportförbundet 0220-456 35, 0709-79 56 35 Svenska Ridsportförbundet är med sina 964 medlemsklubbar ett av de största specialidrottsförbunden inom Riksidrottsförbundet. Svenska Ridsportförbundet arbetar för att främja ridsporten och dess olika verksamheter, såväl tävlingsidrott som breddidrott och motionsverksamhet. Kansliet är placerat på Strömsholm. Mer information på www.ridsport.se