Svenska Ridsportförbundet och Resia inleder samarbete

Svenska Ridsportförbundet och Resia inleder ett nytt samarbete. Samarbetet innebär att Resia blir Svenska Ridsportförbundets resebyrå och Resia blir en officiell partner till förbundet.

Resia är en av Nordens största resebyråkedjor med ett brett utbud av såväl affärs- som semesterresor. Nu kommer de också att ha hand om de resor som Svenska Ridsportförbundets förtroendevalda och anställda gör i tjänsten.
- Inom ridsporten är vi ofta på resande fot, så det är mycket värdefullt  att ha en resebyråkedja med kompetent och engagerad personal som officiell partner, säger Camilla Sand, marknadschef på Svenska Ridsportförbundet.
- Samarbetet med Svenska Ridsportförbundet är den största satsningen inom sponsring som vi på Resia har gjort hittills. Vi vill gärna vara med och stötta svensk idrott, och traditionellt sett är ridsporten väldigt stark inom vår målgrupp. Dessutom finns det ett personligt intresse för ridsport hos flera av våra medarbetare, något som gör att vi brinner lite extra för samarbetet, säger Jeanette Holmén, marknadschef på Resia.
Resia kommer att synas tillsammans med förbundet i olika sammanhang och det första tydliga samarbetet blir till Ryttargalan den 27 november, där Resia sponsrar den nya kategorin Årets Eldsjäl.
- Att dela ut ett pris för Årets Eldsjäl på Ryttargalan ger oss möjlighet att lyfta fram dem som gör det stora arbetet i det tysta och just det arbete är så viktigt inom svensk ridsport. Det känns extra roligt att få dela ut priset tillsammans med Resia, säger Camilla Sand.

Både Svenska Ridsportförbundet och Resia ser fram emot samarbetet och är glada över att ha fått avtalet på plats.

För mer information kontakta:
Camilla Sand, marknadschef Svenska Ridsportförbundet, 0709-79 56 76, camilla.sand@ridsport.se
Lotta Amnestål, informationschef Svenska Ridsportförbundet, 0709-79 56 35, lotta.amnestal@ridsport.se
Jeanette Holmén, marknadschef Resia,  0703-99 22 68, jeanette.holmen@resia.se
Ingela Schönning, kommunikationschef Resia, 0761-10 97 36, ingela.schonning@resia.se