Kom och se våra simstjärnor göra upp om SM-medaljerna

Kom och se våra simstjärnor göra upp om SM-medaljerna

Den 4-8 november avgörs Svenska Mästerskapen i simning i Helsingborg. På plats i Filborna Arena kommer flera av våra världsstjärnor att finnas.

Vi kan se fram emot att se Sarah Sjöström och Therese Alshammar tampas om guldet på 50 fjärilsim. Följa Johannes Skagius i sin första tävling i Sverige sedan han åkte utomlands för att träna. Och vad kan systrarna Louise och Sophie Hansson hitta på när de simmar inför hemmapublik?

Vi hälsar all press hjärtligt välkomna till Helsingborg och Filborna Arena den 4-8 november.

Vill ni ackreditera er till mästerskapet, maila följande uppgifter:

- Namn (För- och efternamn)
- Funktion (Journalist/Fotograf)
- Arbetsgivare.

till tavling@hssim.com, märk i ämnesraden Press.

Läs mer om tävlingen här
Se inbjudan här
Se startlistorna här

Svensk Simidrott är en av de största och mest framgångsrika idrotterna i Sverige. Svensk Simidrott består av idrotterna Simning, Simhopp, Vattenpolo, Konstsim och Öppet Vatten och är organiserad i Svenska Simförbundet som har närmare 120 000 medlemmar i 320 föreningar. Simning är en livslång idrott med närmare en miljon svenskar som motionssimmar regelbundet, totalt görs det över 30 miljoner besök i simanläggningarna runt om i Sverige varje år. Vår starka framfart såväl resultat- som utvecklingsmässigt, har gjort att vi som enda förbund fyra gånger belönats med utmärkelsen "Årets idrottsförbund"