Välkommen till pressträff Fredagen den 14 oktober 2011 kl. 15.00 inför World Cup i simning

Välkommen till pressträff

Den 14 oktober kl 15.00 välkomnar Svenska Simförbundet till pressträff på Eriksdalsbadet i Stockholm. Ni kommer då få chansen att träffa Sveriges simmarelit som Therese Alshammar, Sarah Sjöström, Jennie Johansson och Simon Sjödin och även Sydafrikas toppsimmare Chad le Clos och Australiens Eamon Sullivan.

Datum: Fredagen den 14 oktober kl 15-16

Plats: Eriksdalsbadet, Lilla konferensrummet

Address: Eriksdalsbadet, Hammarby Slussväg 20, 118 60 Stockholm

Kommunikationsansvarig Svenska Simförbundet
E-post: anna.hammar@simforbundet.se
Mobiltelefon: 0709-300 247

Chad Le Clos (12 April, 1992)  är en sydafrikansk  fjäril, medley och frisimmare som har haft en uppåtstigande utvecklingskurva under 2009 och 2010 vilket har gjort honom till en medaljfavorit  i de kommande internationella tävlingarna, speciellt på hans favoritdistans 200 fjäril, där han också vann en guldmedalj på de senaste Världsmästerskapen i kortbana i Dubai. Vid premiären på World Cup förra veckan i Dubai vann Le Clos inte mindre än 6 individuella segrar.

Eamon Sullivan (30-Aug-1985). Eamon  var Australiens yngsta OS deltagare i Aten 2004. Han deltog i 4x100 frisimslaget som kom sexa. På OS I Peking 2008 vann Eamon ett silver på 100 fritt och två medaljer i lagkapp. På senaste Världsmästerskapen i Shanghai vann han guld på 4x100 frisim.  Han har haft världsrekordet på både 50 och 100 frisim.

Taggar