Snöpodden, en pod där vi pratar om allt möjligt med skidåkare och om skidåkning med alla möjliga

Fartdemonen Felix Monsén i Snöpodden

I veckans avsnitt av Snöpodden möter du Felix Monsén. Felix är landslagsåkaren som tävlar i fartdiscipliner och idag hör du om varför. Du hör också om när han och brorsan Zack skulle testa skidor och det inte blev som tänkt.

I Snöpodden pratar vi om allt möjligt med skidåkare och om skidåkning med alla möjliga. Vi ger dig möjligheten att få veta det där du inte visste att du ville veta om dina favoritåkare, men du får också träffa folket bakom skidåkningen och ibland folk som helt enkelt bara är intresserade av skidåkning. Högt och lågt, fort och långsamt.

Idag får du höra Felix berätta om hur det är att vara tankspridd, och att han åker störtlopp för att han har gott om tid på sig mellan portarna. Felix ger dig en chans att lära känna en fartåkare och personen innanför fartdräkten.

Snöpodden hittar du på iTunes och där poddar finns.

Passa på att lyssna igenom tidigare avsnitt och prenumerera så du inte missar några framöver, och när du ändå är i farten får du gärna ge Snöpodden ett betyg så vi vet vad du tycker.

Har du förslag på gäster eller vill komma i kontakt med oss får du gärna skicka ett mail