Ny topputrustad lastbil del i Scanias samarbete med svenska längdlandslaget

Ny topputrustad lastbil del i Scanias samarbete med svenska längdlandslaget

Med fokus på fortsatt minskat klimatavtryck, effektiva transporter och bättre arbetsmiljö för längdlandslagets vallateam, har Scania och Ski Team Sweden kommit överens om nytt samarbetsavtal där Scania fortsätter som en viktig Team Partner till längdlandslaget.

Scania fortsätter, på samma nivå som tidigare, att bidra med förutsättningar som är nödvändiga för att de aktiva ska kunna få den förstklassiga service de behöver för att kunna tävla på världsnivå.

– Ett mycket viktigt samarbete för oss. Vi strävar efter att vara både hållbara och klimatvänliga i allt vi gör, säger Malin Westhed, Marknadschef på Svenska Skidförbundet Längd.

När världscupen inleds i slutet av november rullar teamets vallaekipage i väg med en helt ny, bränslesnål och topputrustad Scania Super dragbil. Sedan många år är Scania Team Partner till Längdlandslaget. Tillsammans har Scania och längdlandslaget utvecklat flera vallabilar och senast en specialdesignad teambuss för de aktiva.

– Vi har varit bortskämda med att Scania har försett oss med bussar och transportfordon som gör livet behagligt och enkelt för de som tävlar och arbetar på världscupen. Nu tar vi detta till nästa nivå och säkrar miljövänligare transporter av framför allt åkarnas skidor och serviceteamets mobila arbetsplats. Jag är lika glad som stolt över att vi tillsammans får detta på plats – det betyder mycket för de som ska ge våra aktiva bästa tänkbara förutsättningar, säger Malin Westhed.

För Scania är samarbetet också viktigt. Att arbeta tillsammans med Svenska Skidförbundet och längdlandslaget ger många positiva avtryck.

– Vi är stolta över att synas tillsammans med svensk längdskidåkning och inte minst ett landslag som fortsätter att skörda internationella framgångar och segrar. Särskilt glädjande är det att få bidra till en god arbetsmiljö för vallateamet och de aktiva via den specialbyggda bussen. Samt medverka till mer hållbara och effektiva transporter genom våra förstklassiga produkter och tjänster. Tillsammans blir vi ett vinnande lag, säger Nils Kjellsson, Head of Brand Management på Scanias huvudkontor.

För mer information, kontakta:

Malin Westhed, Marknadschef, Svenska Skidförbundet Längd
E-post: malin.westhed@skidor.com