Tävlingsarenan i Duved. Foto: Erik Danielsson

Laget är klart inför JVM i Duved

I mitten av april kommer världens bästa puckelpiståkare upp till 19 år tävla om mästerskapsmedaljer i Duved när det är dags för Junior Mogul World Championships.

12-15 april är datumen som gäller och det kommer bli en ordentlig tillställning för alla som vill se puckelåkning i världsklass.

Senast det begav sig med JVM i Duved 2016 kom Walter Wallberg, Åre SLK, tvåa i singelpuckeln, ett resultat han vill förbättra i år.

– Det är väldigt viktigt för mig att göra ett bra resultat på JVM. Även om mitt stora fokus ligger på VM och världscupen nästa år är det lite speciellt med JVM i år med tanke på att det är på hemmaplan, så jag siktar absolut på att stå högst upp på pallen. Det gör jag alltid, säger Walter.

Walter, tillsammans med sju andra svenska åkare plus fyra reserver, har blivit uttagna att representera Sverige på hemmaplan.

Damerna
Thea Wallberg, Åre SLK