Ludvig Fjällström trea i Idre Fjäll - Svensksuccé på världscupen

Världscupen i Idre Fjäll avslutades på söndagen med parallellpuckel och de svenska framgångarna fortsatte. Två svenska åkare tog sig till semifinal och där knep Ludvig Fjällström tredjeplatsen. Andra svenska medaljen på två dagar.

Vägen till final innebar flera svenskmöten. Bland annat i lilla finalen som stod mellan Ludvig Fjällström, Åre SLK, och Oskar Elofsson, Landskrona Ski-Club.

Det var Ludvig som fick alla pusselbitar på plats och tog bronsmedaljen före Oskar som slutade fyra och Felix Elofsson, Landskrona Ski-Club, som slutade femma.

Ludvig tog sin första världscupseger förra säsongen i Idre Fjäll, och att få med sig ytterligare en medalj från svenskbacken känns bra.

- Jag tycker att jag höll mig ganska smooth idag. Även om det gick riktigt fort lyckades jag hålla ihop det ändå. Sen fick jag till ett ganska bra andrahopp. Jag kunde ju inte åka från Idre Fjäll utan medalj, säger Ludvig efter tävlingen.

Svenska Skidförbundet sprider snöglädje i hela landet genom våra 23 distrikt och cirka 1 300 föreningar. Vi har tio olika grenar: alpint, backhoppning, längdåkning, freeski, puckel, rullskidor, skicross, snowboard, speedski och telemark, det finns något för alla. Upptäck nyttan och glädjen med att aktivera dig på snö! Svenska Skidförbundet lever dagligen efter vår vision: Bäst i världen – alla på snö. Vårt huvudkontor finns i Falun och i Åre hittar du vårt alpina kontor. Vill du veta mer, besök skidor.com.