Pressinbjudan: Svenska Puckellandslagets pressträff inför OS 2022

Vi vill påminna er om att anmäla er till puckellandslagets pressträff som är en del av Svenska Skidförbundets pressträffar inför OS 2022! Här får ni möjlighet att intervjua aktiva från puckellandslaget inför kommande mästerskap.

Information

På grund av rådande situation kommer pressträffen att genomföras digitalt.  Observera att angivet datum gäller men att tiden kan komma att justeras beroende på hur dagen flyter på. När du anmält dig till pressträffen får du mer information om detta, om hur du ansluter och hur eventuella individuella intervjuer går till.

PUCKEL

Hur? Digital träff via Teams. Du får en länk till mötet efter att du anmält dig (länken kommer vara densamma som för alpint och skicross).
När? 21 januari, direkt efter avslutad träff med alpina laget och skicrosslaget (start ca 10.00-11.00).
Moderator är Erik Danielsson, Svenska Skidförbundets presskontakt för puckel.
Information: Om du är intresserad av enskilda intervjuer med en eller flera av de aktiva: Ange det i din anmälan. Enskilda intervjuer sker i så kallade Break Out Rooms på Teams eller via telefon med respektive åkare. Du får mer information om hur detta går till inför pressträffen.
Anmälan: Anmäl dig genom att skicka ett mejl med namn, mejladress och vilket media du representerar till erik.danielsson@skidor.com senast onsdag 19 januari. Meddela även vilka aktiva ni önskar intervjua, i prioriterad ordning. Ange "Pressträff inför OS" i ämnesraden.
Medverkande: De fyra åkare som är uttagna till den olympiska truppen.
Kontakta Erik Danielsson erik.danielsson@skidor.com,  tfn 073-029 28 82 om du har frågor inför pressträffen.