Ridebrain blir ny klädsponsor för Ski Team Sweden Alpine och Skicross. Foto: Klas Rockberg

Ridebrain blir ny klädsponsor för alpint och skicross

Årebaserade Ridebrain blir ny klädpartner för Svenska alpina landslaget och skicrosslandslaget.
– Vi är väldigt glada över att få samarbeta med personer som har stor passion för skidåkning, säger Kalle Olsson Bexell, Marknads- och kommunikationschef för Ski Team Sweden Alpine och Skicross.

Från och med hösten 2022-2023 har svenska alpina landslaget, Ski Team Sweden Alpine, och skicrosslandslaget, Ski Team Sweden Skicross, en ny klädpartner i form av Årebaserade företaget Ridebrain. För många skidåkare är Ridebrain inget nytt namn på skidhimlen då företaget lanserade sin community och e-handelsplattform för skidåkare redan 2017. Nu tar Ridebrain ett nytt grepp och går vidare med lanseringen av en första ski- och sportswearkollektion som kommer redan hösten 2022.

– Vi är väldigt glada över att få samarbeta med personer som har stor passion för skidåkning och vi tror att Ridebrain kan leverera det våra team behöver, säger Kalle Olsson Bexell, Marknads- och kommunikationschef för Ski Team Sweden Alpine och Skicross.

Kollektionen kommer i samband med lanseringen av företagets nya hemsida och kommer att synas på svenska alpina och skicrosstjärnor från kommande säsong. Jonas Olsson och Magnus Liljeblad står bakom Ridebrains textila satsning och har jobbat tillsammans under många år.

– Vi känner stort förtroende för Magnus och Jonas och för Ridebrains nya ägare och ser fram emot att vara en del av deras fortsatta resa, säger Kalle Olsson Bexell och fortsätter:

– Vi tycker att kollektionen som presenterats varit snygg, funktionsduglig, hållbar och prisvärd och vi tror att samarbetet kommer att vara givande både för oss och för Ridebrain.

Kontakt Ski Team Sweden Alpine och Skicross

Kalle Olsson Bexell, Marknads- och kommunikationschef