Alfred Buskqvist är uttagen till tävlingarna i Slovakien.

Rullskidlandslaget till Banská Bystrica

Till helgen drar världscupen på rullskidor igång i Slovakiska Banská Bystrica. Svenska skidförbundet har tagit ut två damer och två herrar som ska representera Sverige vid tävlingarna.

Banská Bystricia är ny som tävlingsort i rullskidvärldscupen. Tävlingarna inleds på fredag med sprint, följs därefter av ett 12 respektive 18 kilometer långt masstartlopp i fri stil på lördag och 10 kilometer masstart i klassisk stil på söndag.

Som tidigare meddelats har Svenska skidförbundet beslutat att endast skicka seniorer till Slovakien. Följande åkare är uttagna;

Damer
Linn Sömskar, IFK Umeå Skidor
Jackline Lockner, Hudiksvalls IF

Herrar
Alfred Buskqvist, IK Stern
Erik Silfver, IFK Umeå Skidor

Tävlingarna kan följas på http://rollerski.sk/en

För frågor kontakta förbundskapten Johan Ericson

+46 70 513 11 52, johan.ericson@skidor.com

Svenska Skidförbundet sprider snöglädje i hela landet genom våra 23 distrikt och cirka 1 300 föreningar. Vi har tio olika grenar: alpint, backhoppning, längdåkning, freeski, puckel, rullskidor, skicross, snowboard, speedski och telemark, det finns något för alla. Upptäck nyttan och glädjen med att aktivera dig på snö! Svenska Skidförbundet lever dagligen efter vår vision: Bäst i världen – alla på snö. Vårt huvudkontor finns i Falun och i Åre hittar du vårt alpina kontor. Vill du veta mer, besök skidor.com.

Svenska Skidförbundets huvudsponsor:

Johan Ericson