Moa Lundgren är tillbaka i Skandinaviska Cupen efter förra årets seger i totalen. Foto: Bildbyrån.

Svenska truppen till Skandinaviska Cupen i Hommelvik

Den 1 – 3 mars är det dags för den tredje och sista Skandinaviska Cupen för säsongen. Här är åkarna som kommer att representera Sverige under tävlingarna i Hommelvik, Norge.

Det är ett laddat gäng som gör sig redo för säsongens avslutande tävlingshelg i Skandinaviska Cupen. Med i truppen har vi flera nyblivna medaljörer från U23-VM, förra säsongens totalvinnare i Skandinaviska Cupen Moa Lundgren och denna säsongens nuvarande totalfemma i damklassen Moa Hansson.

– Vi åker med ett taggat gäng som är sugna på att avsluta Skandinaviska Cupen 23/24 på bästa sätt. Extra spännande ska det bli att följa Moa Hansson som har känning på pallplatserna i den totala cupen efter fina insatser tidigare under säsongen, säger Ida Ingemarsdotter, tränare Svenska Spel Elitmiljöer Östersund.

Truppen

DAMER