Foto: Erik Danielsson

Välkommen till landslagsläger i Idre Fjäll - passa på att intervjua åkarna innan OS

Svenska Puckellandslaget bjuder in journalister och övrig press till försäsongsläger i Idre Fjäll 6-7 november.

Idre Fjäll är en anläggning som erbjuder snöträning tidigare än många andra anläggningar. Därför väljer Ski Team Sweden Moguls att lägga en stor del av sin försäsongsträning där.

Idre Fjäll kommer även stå som värd för puckelvärldscupen 11-12 december.

Anläggningen erbjuder både puckelbacke och logi i världsklass, varför även flera andra nationer väljer att lägga försäsongsträning i Idre Fjäll.

Samtliga svenska landslagsåkare beräknas vara på plats och efter träning kommer det ges möjlighet till enskilda intervjuer.

Om du kommer vara på plats och vill intervjua åkarna efter träning, eller om du har önskemål om distansintervju är du välkommen att höra av dig till:

erik.danielsson@skidor.com

Stillbilder från träningslägret kommer tillhandahållas efter lägret. Om du är intresserad av att ta del av landslagets pressarkiv med stillbilder, ta kontakt med Erik Danielsson.

Svenska Skidförbundet sprider snöglädje i hela landet genom våra 23 distrikt och cirka 1 300 föreningar. Vi har tio olika grenar: alpint, backhoppning, längdåkning, freeski, puckel, rullskidor, skicross, snowboard, speedski och telemark, det finns något för alla. Upptäck nyttan och glädjen med att aktivera dig på snö! Svenska Skidförbundet lever dagligen efter vår vision: Bäst i världen – alla på snö. Vårt huvudkontor finns i Falun och i Åre hittar du vårt alpina kontor. Vill du veta mer, besök skidor.com.