Varta går in som ny partner till svenska skicrosslandslaget inför säsongen 2023-24.

VARTA – ny partner till ett laddat Skicrosslandslag

Världens bästa skicrosslandslag har knutit avtal med det över 130 år gamla anrika batteriföretaget VARTA.

Skicrosslandslaget står därmed laddade inför en ny säsong i dubbel bemärkelse då den nya partnern VARTA bistår med laddning och energi både via batterier, Power Banks och pannlampor.

– Med hjälp av VARTAs produkter har vi möjligheten att skapa de bästa förutsättningarna för träning och tävling då de gör oss oberoende av ljus och elektricitet uppe på berget. Vi jobbar ofta i skymning under tidig morgon och sen kväll, ibland off grid där Power Banks och batterier är ett måste för att få såväl tidtagning, radio och mobiltelefoner att hålla, säger Eric Iljans, ansvarig tränare för skicrosslandslaget.

Säsongen står för hörnet med världscuppremiär i Val Thorens 5-9 december och fjolårets storstjärna och totala världscupsegrare Sandra Näslund har tillsammans med David Mobärg, som kom tvåa i totala världscupen, laddat upp med de övriga landslagsåkarna i italienska Stelvio.

– Jag ser fram emot en ny säsong med mina lagkamrater, tränare och självklart partners. Världscupfinalen i Idre fjäll den 22-24 mars blir något att längta till. Tillsammans med VARTA kommer vi aktivera oss under de dagarna, säger Sandra Näslund, Olympisk mästare i skicross.

Mediekontakt

Kalle Olsson Bexell,