Världsrekordförsök i Triss-skrap

Världsrekordförsök i Triss-skrap i Degerfors - skrap på alla spelorter under torsdagens omgång av Superettan

Även om Allsvenskan har uppehåll för fotbolls-VM så fortsätter Superettan med en hel del högintressanta matcher. Under torsdagens match kommer Degerfors IF dessutom att delta i ett världsrekordförsök i Triss-skrap.

Världsrekordförsöket arrangeras på samtliga spelorter för Superettan imorgon. Hemmaklubben deltar tillsammans med egen föreningspersonal, åskådare, spelombud och representanter från Svenska Spel.

- Vår VM-Trisslott finns ju ute till försäljning nu, dels genom våra ombud men framför allt genom hundratals fotbollsföreningar runt om i landet. Världsrekordförsöket är ett sätt att uppmärksamma detta och ge föreningarna lite draghjälp, säger Nicklas Jönsson på Svenska Spel.

Den nya lotten baseras på Triss, Sveriges mest populära och sålda skraplott. VM-versionen är laddad med tre extra skrap, extra vinster samt en speciell VM-lott med en miljon kronor i toppvinst. Lotten finns till försäljning inför och under fotbolls-VM. Fotbollsföreningarna får behålla en del av intäkterna från försäljningen.

- Förhoppningen är att detta kan ge ett bra tillskott i klubbkassan, åtminstone för ungdomsverksamheten som ofta är de som säljer lotterna och får del av intäkterna. Säljer man mycket VM-Triss kan intäkterna för denna verksamhet bli betydande, säger Fredrik Åkesson på Svenska Fotbollsförbundet.

Världsrekordförsöket genomförs i Degerfors, Falkenberg, Sundsvall, Landskrona, Mjällby, Umeå och Åtvidaberg.

Lotter finns till försäljning hos ombud och föreningar på orten men kommer också att säljas inför match i anslutning till arenan. I halvtid, på ett förutbestämt klockslag och på speakerns uppmaning, får alla VM-Trissköpare på arenan ställa sig upp och skrapa sin lott.

Världsrekordförsök i Triss-skrap i Falkenberg

Även om Allsvenskan har uppehåll för fotbolls-VM så fortsätter Superettan med en hel del högintressanta matcher. Under torsdagens match kommer Falkenbergs FF dessutom att delta i ett världsrekordförsök i Triss-skrap.

– Vår VM-Trisslott finns ju ute till försäljning nu, dels genom våra ombud men framför allt genom hundratals fotbollsföreningar runt om i landet. Världsrekordförsöket är ett sätt att uppmärksamma detta och ge föreningarna lite draghjälp, säger Nicklas Jönsson på Svenska Spel.

– Förhoppningen är att detta kan ge ett bra tillskott i klubbkassan, åtminstone för ungdomsverksamheten som ofta är de som säljer lotterna och får del av intäkterna. Säljer man mycket VM-Triss kan intäkterna för denna verksamhet bli betydande, säger Fredrik Åkesson på Svenska Fotbollsförbundet.

Lotter finns till försäljning hos ombud och föreningar på orten men kommer också att säljas vid arenan i anslutning till morgondagens match. I halvtid, på ett förutbestämt klockslag och på speakerns uppmaning, får alla VM-Trissköpare på arenan ställa sig upp och skrapa sin lott.

Världsrekordförsök i Triss-skrap i Sundsvall

Även om Allsvenskan har uppehåll för fotbolls-VM så fortsätter Superettan med en hel del högintressanta matcher. Under torsdagens match kommer GIF Sundsvall dessutom att delta i ett världsrekordförsök i Triss-skrap.

Lotter finns till försäljning hos spelombud och föreningar på orten men kommer också att säljas vid arenan i anslutning till morgondagens match. I halvtid, på ett förutbestämt klockslag och på speakerns uppmaning, får alla VM-Trissköpare på arenan ställa sig upp och skrapa sin lott.

Världsrekordförsök i Triss-skrap i Landskrona

Även om Allsvenskan har uppehåll för fotbolls-VM så fortsätter Superettan med en hel del högintressanta matcher. Under torsdagens match kommer Landskrona BOIS dessutom att delta i ett världsrekordförsök i Triss-skrap.

Världsrekordförsök i Triss-skrap i Mjällby

Även om Allsvenskan har uppehåll för fotbolls-VM så fortsätter Superettan med en hel del högintressanta matcher. Under torsdagens match kommer Mjällby AIF dessutom att delta i ett världsrekordförsök i Triss-skrap.

Världsrekordförsök i Triss-skrap i Umeå

Även om Allsvenskan har uppehåll för fotbolls-VM så fortsätter Superettan med en hel del högintressanta matcher. Under torsdagens match kommer Umeå FC dessutom att delta i ett världsrekordförsök i Triss-skrap.

Världsrekordförsök i Triss-skrap i Åtvidaberg

Även om Allsvenskan har uppehåll för fotbolls-VM så fortsätter Superettan med en hel del högintressanta matcher. Under torsdagens match kommer Åtvidabergs FF dessutom att delta i ett världsrekordförsök i Triss-skrap.

Förhoppningsvis räcker det till ett världsrekord i lottskrap.

För mer information, kontakta:
Nicklas Jönsson, Chef Affärsutveckling Division Ombud, Svenska Spel,
tel 0498-26 37 47 alt 070-316 16 75.
Fredrik Åkesson, Försäljning & Marknadsavdelningen, Svenska Fotbollförbundet, tel 08-735 09 66.